CERCLE LITERARI

Podem pensar que el cercle literari i el club de lectura és el mateix, ja que els dos consisteixen a llegir un o més llibres, però realment és així? La resposta és no.

Ara us explicarem una mica què és, com i qui va començar aquest projecte, i com s’hi senten les persones que en formen part.

Aquest projecte es va començar a dur a terme a mans de la Montserrat Serra, professora de llengua catalana i literatura, i la Sarai, bibliotecària de l’institut.

Van decidir crear aquest cercle per un concurs que es fa a nivell de Catalunya, Premi Protagonista Jove. Des d’aquest premi, segons l’edat se t’atribueix una categoria, en la qual professionals escollits et trien 3 llibres, tots en català. Els participants se’ls han de llegir i a finals de març han de votar quin és el que més els ha agradat.

Finalment, al juny aniran al Kursaal, on descobriran el llibre guanyador de cada categoria.

Dintre dels premis, però, n’hi ha un altre, que és adreçat al/la alumne/a que faci la millor crítica.

Aquest any, per primer cop, s’hi han inscrit des de l’institut, i tot i que hi ha gent de diverses edats, han triat la categoria jove.

Segurament us preguntareu per què han decidit començar el projecte ara, si mai ho havien fet, no? Nosaltres també ens ho vam preguntar, i ens ho van deixar molt clar, dintre del cercle han de fer activitats de dinamització, no només per seguir la lectura, sinó també per passar-s’ho bé, i és per això que han decidit tirar-ho endavant aquest curs.

Els ha agradat molt com ho han enfocat tot, i els encantaria poder continuar altres cursos a nivell de centre, ja que per ells no és només un club de lectura, és un espai on queden i se senten segurs, intenten promoure la participació i donar mirada crítica als llibres, ja que no només és llegir i parlar-ne, sinó que és també comentar tot el que els envolta i els preocupa, i poder formar part d’una experiència literària.

Tots els membres tenen uns carnets de jutge literari, per cada entrada del bloc on participen i voten un ítem literari, obtenen un adhesiu pel seu carnet, i quan l’aconsegueixen tenir tot completat, els participants esdevenen jutges literaris i se’ls dona una petita recompensa.

Josep i Laia