Dia Escolar de la No Violència i la Pau

El dia 31 de gener  es el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP) i la  institució  Flor Sirera,especialitzada en temàtiques de Drets humans,  vol col·laborar a portar a terme els objectius d’algunes ONG.

Aquesta institució es diu així en honor a una dona  infermera que va néixer a Manresa i va anar a viure a Ruanda. Allí hi va haver un conflicte bèl·lic i va morir molta gent, entre aquestes persones, Flor Sirera.

Els objectius de la institució són:

• Oferir recursos per a l’educació en valors
  • Promoure el treball en xarxa de diferents iniciatives de la ciutat vinculades a drets humans i pau
  • Difondre bones pràctiques basades en un estil de vida respectuós amb les persones i el planeta
  • Obrir una finestra al món i oferir una mirada crítica a les relacions internacionals
  • Facilitar la comprensió de situacions locals provocades per causes globals
  • Enfortir el teixit associatiu: cessió d’espais, formació…

Mitjançant aquesta institució i amb la finalitat de què el centre fos participant del dia de la No violència i la Pau, l’alumnat de 4t d’ESO va participar en uns tallers. L’objectiu era realitzar unes activitats prèvies per conscienciar sobre la importància de la no violència i elaborar les lletres d’un abecedari per poder crear missatges de pau.

Aquestes són les lletres que hem elaborat els alumnes i les alumnes de 4t.