Els alumnes del Mercader tornen a participar en el Zoom d’Igualada

Com cada any des de fa onze edicions, l’alumnat de Primer de Batxillerat de la modalitat d’arts plàstiques, i des de fa sis cursos l’alumnat del batxillerat d’arts escèniques de l’Institut Joan Mercader, han participat en el Zoom d’Igualada, Festival Internacional de Ficció per a Televisió, que s’ha dut a terme del 20 al 25 de novembre a Igualada i Barcelona . El nostre centre, sabent la importància del Festival, ha col•laborat aturant les classes per a aquest alumnat permetent-los assistir a les Zoom Class que s’han dut a terme els dies 22 i 23 de novembre, ja que els pot ser molt útil pels seus estudis posteriors. En la sessió de dijous es van presentar dos formats. L’equip de la sèrie transmèdia Poliamor va presentar la primera ficció que s’emet exclusivament en directe a través d’Instagram Live. L’equip de creatius (El Terrat i TV3) va explicar com es realitza la sèrie i la importància de l’estratègia transmèdia en el desenvolupament d’un programa per a televisió. Per altra banda Alberto Vaquero, director del programa Oh My Goig de BTV (Barcelona Televisió), va explicar com es realitza i en quina idea es basa aquest espai televisiu sobre sexualitat per a joves. En la sessió del divendres, Playz, la plataforma transmèdia de TVE, va estrenar en exclusiva al Zoom Festival la sèrie Boca Norte, dirigida per Dani de la Orden i Elena Trapé i protagonitzada per Begoña Vargas (La otra mirada), Guillermo Campra (Águila Roja), David Solans i Júlia Creus (Merlí).
L’alumnat també va participar com a membre del jurat jove del Festival atorgant premi en aquesta categoria a una de les nou produccions que hi van participar i que s’havien visionat a l’assignatura Cultura audiovisual. Ven ser les següents :
La dona del segle, una producció espanyola del 2018 dirigida per Sílvia Quer.
Mary & Mike, una sèrie xilena de l’any 2017 dirigida per Julio Jorquera i Esteban Larraín
Kurara, un film japonès dirigit per Taku Katô
Alles Isy, una producció alemanya dirigida per Mark Monheim
Sob pressão, una sèrie brasilenya dirigida per Andrucha Waddington i Mini Kerti
Le temps des égarés, un film francés del 2017 dirigit per Virginie Sauver
Örök Tél (Eternal winter), una producció hongaresa dirigida per Attila Szász
Asesinato en la universidad, una producció espanyola d’aquest 2018 dirigida per Iñaki Peñafiel
Cancó per a tu, un film de Oriol Ferrer del 2018.

El Jurat Jove es va reunir el dissabte 24 a les 12 h. a l’Ateneu Igualadí i estava format per alumnes de l’escola Gaspar Camps i de l’Institut Joan Mercader. Del nostre centre van formar part del jurat les alumnes Aida Barbero, Marta Bosch, Victòria Font, Marina Hermoso, Aina Martí i Mariona Muixí. El jurat presidit per Anna Maria Bofarull, guionista, productora i directora, va decidir concedir el premi Jurat Jove a la Millor pel•lícula per TV a la producció catalana La dona del segle de la directora Sílvia Quer. El jurat va destacar del film el punt de vista innovador sobre el tractament del feminisme i el racisme.

La gala de clausura va tenir lloc a l’Ateneu Igualadí el mateix dissabte a les 21.30 h.