Construïm expositors de plàstic

Aquesta setmana els alumnes de 1r han fet uns expositors de plàstics en caixes classificant-los en tres tipus: termoplàstics, elastòmers i termoestables. Aquest projecte ha encuriosit i motivat a tots els alumnes, és per això, que des de l’Equip de Redacció es vol difondre aquesta idea a tot l’institut.

A continuació, es fa una entrevista a Anna Plasència (professora de CIT de 1r d’ESO) que ens explica d’aquesta idea i la seva utilitat:

Quina va ser la motivació que et va portar a fer aquest treball com a deures per als teus alumnes?

Perquè la vostra generació sigui conscient de com el nostre dia a dia utilitzem quantitats descomunals de plàstic. A més a més, estàvem treballant el projecte de “Save our planet” que ens ha servit per informar-nos sobre la gran contaminació que produeixen els plàstics. Finalment, estàvem en època nadalenca i en aquells moments es regalen moltes coses que van embolcallades en plàstics. Volia que us adonéssiu de l’impacte que tenen els nostres actes. També ha servit per veure quins tipus de plàstics es poden reciclar i quins hem d’evitar perquè això no és possible.

Aquesta idea ha estat teva o l’has tret d’una altra font?

Un company (en Víctor Alegre) havia fet un treball molt semblant amb diferents materials i jo ho vaig adaptar als plàstics.

Tot seguit, es tornen a fer preguntes, ara a una companya de 1r que ha fet les seves pròpies capses per saber l’opinió dels alumnes:

Que t’ha semblat aquest treball? T’ha costat fer-lo?

A mi m’ha agradat bastant i m’ha semblat molt didàctic, a més ens donaven molta llibertat. M’ha costat una mica desenvolupar-lo però crec que mereix la pena.

Què has après amb aquest treball?

A distingir els tipus de plàstics i a saber quins són reciclables i com contaminen el medi ambient.

Com t’ha semblat l’experiència de fer-ho?

Molt divertida i crec que és un treball molt creatiu.

Iniciatives com aquestes ens ajuden a prendre consciència que els nostres petits actes de cada dia poden millorar el món.

Equip de redacció: Neus Coll (1A), Yaya Sillah (1A), Guillem Boada (1B), Héctor Diez (1B), Judith Villaescusa (1B), Pau Masferrer (1C), Kevin Nogué (2A), Desiree Collado (2B) i Ferran Garcia (2B).