La veu dels alumnes de l’Institut de Sils

Qui hi ha darrere de l’Equip de Redacció? Aquest és un taller important del centre ja que els alumnes tenim l’oportunitat de donar la nostra veu.

Ara, entrevistarem a una alumna de l’institut, la Gisela Sierra (2B), que ha format part de l’Equip de Redacció:

• El tornaries a fer? Per què? Aquest és un molt bon taller i jo m’hi tornaria a apuntar un altre cop, ja que m’agrada molt que els alumnes tinguem l’oportunitat de compartir experiències, opinions i pensament.
  • Què milloraries del taller? A mi m’agradaria que es poguessin fer entrevistes externes, o sigui, fora de l’institut, ja que penso que hi ha esdeveniments molt interessants al poble i en podríem treure profit.
  • Què t’agrada d’aquest taller?Escriure com si fóssim periodistes i donar el nostre punt de vista. A mi m’agradaria que més gent s’apuntés al taller.
  • Per què et vas apuntar? Em vaig apuntar el primer mes, perquè era nou per a mi i perquè pel el que va explicar l’Helena em va agradar moltíssim. A més a més, sonar molt curiós a part que m’agraden molt aquest tipus d’activitat.
  • Per què es va decidir fer aquest taller? Perquè es va veure la necessitat de donar veu als alumnes i, puntualment, als professors del centre. Tenim una pàgina web amb notícies, però, fins ara, els alumnes no tenien la possibilitat de escriure-hi. Ara, a través d’una bústia de suggeriments poden escriure sobre els temes que a ells els interessen.
  • Què aporta a l’institut? L’Equip de Redacció recull iniciatives temes i opinions de tots els alumnes, com també, a vegades, de professors i altres persones externes. El seu objectiu és difondre la veu de l’alumnat i que tinguin una plataforma per expressar-se mentre aprenen a escriure com si fossin redactors (cerquen informació i busquen dades sobre els temes, graven àudios, fan la transcripció, pensen l’estructura i el format de l’article, fan fotografies…).
  • D’on surten els temes dels articles? Els temes són suggerits pels propis alumnes, pels professors i a vegades venen donats pel moment que estem vivint.

Bé, des de l’Equip de Redacció us animem apuntar-vos a aquest taller, perquè és molt important visitar la web del centre, està informat de les seves novetats i poder aportar-hi el vostre granet de sorra. Perquè tots formem part de l’institut.

Equip de redacció: Mireia Masso (1A), Montserrat Polonio (1A), Fatu sissoho (1A), Claudia Tejada (1A) Clara Valles (2A), Mariona Pladeveya (2A) Dani Rebollo (2B),Gisela Sierra (2B), Nerea Moreno (2A), Salva Serra (2A), Mª Argimon Vidal (2A)