Èxit de la fira de la prehistòria d’enguany

El passat dissabte 2 de desembre els alumnes de 1r d’ESO van fer una fira prehistòrica amb l’objectiu de mostrar-nos com vivien els nostres avantpassats, a banda de divulgar coneixements com l’evolució o l’origen de l’univers i el llenguatge. Es tracta de la culminació del Projecte 3: ‘Entre coves, pedres i foc’.

Els alumnes van haver d’esforçar-se per aconseguir fer la fira, ja que cal aprofundir molt sobre un tema per aconseguir explicar-la al públic. L’especialització de l’alumnat va venir després de superar una evidència col·lectiva. Amb ajuda, cada guia de la fira va haver de preparar-se la seva interpretació i el seu discurs. També hi va haver alumnes que feien d’acompanyants i es coneixien el recorregut d’allò més bé per dur a les famílies d’un punt a l’altre.

Tant uns alumnes com els altres reconeixen que el projecte els ha motivat molt i que, com a alumnes de primer curs, els ha agradat poder tenir més autonomia i conèixer els diferents espais del centre que per a ells són desconeguts. Malgrat que els estudiants van passar pels nervis habituals d’aquestes ocasions, van superar unes expectatives que ja eren força altes.

Els visitants van lloar la mostra prehistòrica i la van qualificar d’èxit rotund. Les docents de Treball Cooperatiu i tota la comunitat educativa celebra que s’hagi consolidat aquesta fira que s’havia perdut abans de la pandèmia i que es va recuperar el curs passat 2022-2023.