Viatge a França

Nous allons au sud de la France
Els dies 9 i 10 d’abril els alumnes de francès de l’Institut Cristòfol Despuig acompanyats per les professores Maite Chavarria i Carme Castellà vam emprendre un viatge al sud de França.

El dia 9 per la matinada vam sortir de l’estació d’autobusos HIFE de Tortosa. El trajecte tot i ser llarg ens va passar prou ràpid ja que vam parar per esmorzar i esbargir un poc les cames.
En primer lloc vam arribar a Cérét on vam visitar el Museu d’Art Modern amb una guia que ens anava explicant els quadres de Picasso, Matisse, Pierre Brune, entre molt altres. Un cop acabada aquesta visita vam anar direcció Colliure, un poblet  preciós a la vora del mar.
Solament arribar vam visitar la tomba del gran poeta de ‘’La Generación del 27’’: Antonio Machado. En honor a ell li vam deixar una preciosa placa gravada amb el nom de l’institut, per tant, nosaltres allí ja hem deixat petjada. També vam veure la casa on vivia i per suposat anàvem fent moltes fotos per tots els llocs que visitàvem. Es va fer l’hora de dinar i les professores ens van deixar una hora i mitja lliure per menjar tranquil·lament. Colliure és un poble veritablement bonic, ple de vida. Hi ha el mar, el port, el castell on antigament hi vivien els reis de Mallorca, l’església Nostra Senyora dels Àngels que es troba situada vora el mar, etc. Es va fer de tarda i el xofer del autobús ens esperava per anar a la tercera parada: Elne. Un cop vam arribar ens vam trobar amb una altra guia la qual ens va portar fins la “cathédrale Sainte-Julie-et-Sainte-Eulalie” on ens va fer un complet recorregut per tot el recinte. Ens trobàvem un poc cansats després de visitar tants de llocs però al fi va arribar el moment d’emprendre el camí més llarg, direcció Carcassone. Molts jugaven, alguns dormien, altres xerraven però tothom va estar distret durant aquestes 2 hores de camí.
 Quan vam arribar a l’hotel, vam deixar les maletes i ens vam repartir i organitzar les habitacions, vam baixar al menjador a sopar. Quan vam acabar vam anar a pegar un tomb per la ciutat fins arribar al famós recinte fortificat de Carcassone. Vam fer moltes fotos ja que aquella petita ciutat medieval il·luminada per la foscor de la nit era digna d’observar. Desprès d’aquest petit passeig vam tornar a l’hotel per descansar ja que tots necessitàvem forces per al dia següent.

El dia 10 ens vam aixecar a les 8h aproximadament i vam baixar al menjador per esmorzar. Encara me’n recordo que molts de nosaltres vam triar un croissant que estava boníssim. Un cop plens d’energia vam anar un altre cop a la ciutat emmurallada però aquesta vegada vam entrar dins. Va venir la mateixa guia de Cérét que ens va portar per tot el recinte fins arribar al centre de la ciutat on es trobaven els carrers principals i les grans botigues. Caminant, caminant vam arribar fins al “Canal du Midi” on la guia ens va explicar el famós sistema de les comportes que aquest tenia. Vam caminar tant que vam tornar a l’hotel per a dinar en autobús.
Una vegada havent dinat vam tornar a la ciutat fortificada per passar la tarda. Les professores ens van deixar un parell d’hores per visitar-la pel nostre compte i fer les compres que volguéssim. Hi havien moltes botigues plenes d’objectes i vestits de L’Edat Mitjana. També hi havia molts restaurants, algun hotel i una església tot i que lo que abundaven eren les botiguetes. Hi havia moltes on venien els famosos sabons de Marseille, artesanies, souvenirs, dolços, etc. Jo per exemple vaig comprar un petit paquet de sabons de Marseille de diferents tipus d’aroma i un parell de postals per a la família. Es va fer l’hora de trobar-nos fora i una vegada vam arribar a l’hotel, vam agafar les maletes i vam marxar direcció Tortosa deixant enrere aquella meravellosa ciutat francesa. Pel camí vam parar un parell de vegades, una per esbargir les cames i l’altra per sopar.
Vam arribar a Tortosa a les 00:30 aproximadament, allí ens vam acomiadar i ens en vam anar a casa cansadíssims però amb una gran rialla.

Personalment crec que va ser una gran experiència que ens va servir per poder practicar un idioma tan important com és el francès. En general, Colliure i Carcassone van ser dos dels llocs que van agradar més a la majoria. A part de divertir-nos vam aprendre moltes coses noves. En conclusió, tots vam quedar satisfets d’aquest viatge, tant de bo algun cop en la nostra vida poguéssim tornar-hi.

Per últim, agrair a les professores del departament de francès per haver posat tota la il·lusió i les ganes a l’hora de realitzar-lo.