Homenatge a Sor Juana Inés de la Cruz

Durant el segon trimestre, el departament de Castellà ha organitzat un seguit d’activitats d’homenatge a l’escriptora mexicana Sor Juana Inés de la Cruz.

Els preparatius van començar amb una crida a l’alumnat per a pintar grafits.

Al final, un grupet d’alumnes de 3r d’ESO es va animar i en va fer tres de molt vistosos i acolorits, que ara es poden veure al vestíbul i passadissos de l’institut.

Una altra activitat ha estat l’elaboració de flors de colors, que s’ha fet amb la col·laboració del departament d’Educació visual i plàstica i Escoles Verdes. Flors de mil colors fetes amb material reciclat ara ens donen la benvinguda a les escales d’entrada de l’institut.

Al mateix vestíbul també es pot veure un mural amb les Recetas celestiales que ha redactat i il·lustrat l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. Es tracta de receptes originals de l’autora que eren registres de les seves experimentacions químiques a la cuina. Tot un plaer per al sentits i la ment.

Al passadís de sortida i les escales de la segona planta es pot veure el grafit «Décima musa» i llegir el lema «Feminismo, libertad, empoderamiento».

A les escales també hi podem llegir el nom de Juana i al graons uns versos seus: «Hombres necios que acusáis/ a la mujer sin razón/ sin ver que sois la ocasión/ de lo mismo que culpáis».

Finalment, al sostre dels passadissos de la segona planta s’han penjat diferents estris de cuina de cartolina de colors amb els seus noms en les quatre llengües que es treballen al primer cicle de l’ESO: català, castellà, anglès i francès.

A tot això s’ha d’afegir el concurs de raps feministes, en el qual va participar l’alumnat de 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat.

Per completar aquesta activitat, el dia 3 de maig va vindre Joel (fetitxe13) a fer un taller de rap a l’alumnat de 4t d’ESO que va ser molt interessant. Aquest és un dels membres de Versembrant, una escola popular itinerant que té com a projecte fomentar la consciència crítica del jovent mitjançant l’art urbà i el hip hop.

El taller va concloure el divendres 10 amb la gravació d’un tràiler.

Per més informació, escolteu l’entrevista que van fer a la professora Begoña durant el programa de ràdio Especial Sant Jordi que es va gravar en directe el dia 26 d’abril.

En el mateix programa es va emetre per la megafonia la presentació del lliurament dels premis a les millors Recetas celestiales i als millors raps.