STEAMcat

logo_steamcat

Enguany participem al programa STEAM.cat i emprenem un nou projecte per promoure els estudis STEAM (Science, Technology, Enginering, Art and Maths) entre el nostre alumnat.

El programa d’innovació pedagògica STEAMcat incentiva la generació de projectes de centre que suposin un canvi metodològic cap a l’aprenentatge transversal amb interacció amb l’entorn potenciant les àrees STEAM.

La finalitat d’aquest programa és generar i potenciar l’interès de l’alumnat d’Educació Secundària Obligatòria vers les ciències, la tecnologia, l’enginyeria, les matemàtiques, i la creativitat en aquests àmbits a través del disseny i l’art, i incrementar la presència de dones i de l’alumnat socialment desafavorit en els estudis i professions STEAM. El Programa d’innovació pedagògica STEAMcat pretén promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.

Aquesta optativa té com a objectiu “Crear per aprendre” (CREATE TO LEARN). Treballarem les habilitats artístiques i creatives amb l’educació STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) mitjançant reptes. Tractarem aspectes com la innovació, el disseny, el desenvolupament de la curiositat i de la imaginació, la recerca de solucions diverses a un únic problema.

Aprendrem d’una manera diferent, utilitzant el moviment “do-it-yourself”. Farem ús de les noves tecnologies utilitzant els espais dels tallers i del laboratori. Ens organitzarem en grups imitant els models reals d’investigació científica-tecnològica, on cadascun de vosaltres tindrà un rol diferent i així, resoldre diferents “challenges” més fàcilment.

Alguns dels projectes que treballarem es realitzaran en col·laboració amb entitats externes com el Museu Marítim de Barcelona, l’Agència Aeroespacial Europea, etc. A més, organitzarem xerrades i, si les condicions sanitàries ens ho permeten, sortides per portar a terme alguna investigació.

La participació al programa STEAM.cat comporta formació per part del professorat i trobades de la comunitat STEAM. A la formació del juny ens van plantejar diferents programes per participar i tots eren molt interessants. D’entre tots, la que millor s’adaptava als objectius de l’optativa era L’aventura de l’Atlàntic. Per això, va ser la que vam triar per portar-la a terme a aquesta matèria.