Tres propostes de noves rutes pel Pla Educatiu d’Entorn de Barberà del Vallès.

Finalitza l’Espai en Xarxa, RUTES PER BARBERÀ

El maig del curs passat, l’Ajuntament de Barberà del Vallès va fer la presentació de les 4 rutes a peu per descobrir Barberà del Vallès: la ruta de les DONES, la ruta HISTÒRIA, la ruta dels PARCS INFANTILS i la ruta NATURA.

Aquestes rutes tenen per objectius donar a conèixer Barberà del Vallès, tant a les persones que hi viuen com a les persones que la visiten, i a la vegada, fer salut caminant.

L’alumnat de l’Espai En Xarxa Rutes va analitzar les rutes creades per la Comissió Impulsora de l’eduCoB. Projecte Educatiu de Barberà del Vallès i que s’emmarquen dins la campanya ‘”Belluguem-nos i fem salut” amb l’objectiu de conèixer els seus punts forts i així dissenyar noves propostes seguint un criteris ben definits.

Les rutes creades per l’alumnat del Bitàcola han estat: la ruta literària, construïda a partir de places, carrers i edificis amb noms d’autors i autores rellevants, donant a conèixer la seva vida i obra; la ruta Esportiva, per donar a conèixer els diferents espais públics on poder realitzar esport de forma gratuïta, tot indicant els tipus d’esports i els escalfaments més adients i la ruta Matemàtica, amb els punts d’interès més rellevants de la ciutat i una proposta de problemes i enigmes matemàtics relacionats amb la ciutat.

Finalment, vam iniciar la construcció de la ruta Científica, amb l’objectiu de donar a conèixer espais de referència científica a la ciutat a partir de vídeos d’experiments sobre canvi físic, canvi químic, solubilitat i dissolucions. Un exemple de vídeo en aquest link. Una ruta encetada aquest curs amb 11 experiments i que pretén ampliar el curs vinent abans de presentar-la a la Comissió.

Per acabar l’EX de rutes, va venir la Sara Torres, tècnica de l’Ajuntament de Barberà i representant de la comissió per valorar les tres rutes presentades, i ens ha confirmat que el proper pas, serà presentar-les a la Comissió al tercer trimestre per valorar quines passen a fer créixer les actuals 4 rutes de Barberà.