Taller drets humans a 1r d’ESO

rpt

Els dimecres 21 i 27 de novembre, els alumnes de 1r de la ESO han rebut i rebran un taller organitzat per la regidoria de ciutadania de Barberà i portat a terme  pel servei d’acolliment d’immigrants, el scai de Sabadell.

El taller mitjançant una sèrie de vídeos ens ha permet estudiar d’incompliment dels drets humans en el món actual. Les condicions laborals de les indústries tèxtils a la Xina, les devolucions en calent de Melilla, l’èxode dels rohingya a Bangladesh, l’exili de les persones LGTBI perseguides a molts països i els problemes que poden tenir alguns nens o nenes per anar a l’escola, eha obert la  reflexió i és  que alguna cosa no estem fent bé si continuament s’estan produint  violacions dels drets humans.

Per aportar un granet de sorra en el nostre dia a dia, els alumnes finalitzen el taller amb un debat per  establir els drets dels alumnes de 1r d’ESO: el dret a la privacitat del chromebook o el dret a no sofrir bowling per motius de gènere o raça, són alguns dels exemples dels drets que l’alumnat ha consensuat.