Sortida globalitzada de 3r: bany termal, explicació científica i art

Avui 21 de març l’alumnat de 3r ha anat a visitar el poble de Caldes de Montbui per la sortida globalitzada d’aquest segon trimestre. A Caldes el que l’alumnat ha fet han sigut 3 activitats diferents.

Les activitats que hi havia eren: visitar el poble de Caldes, veure una mica el poble i monuments importants que portaven des de segles passats. Una altra activitat que hi havia era anar a visitar el museu Thermalia de Caldes. I l’última activitat que estava preparada era anar a banyar-nos a les aigües termals. Per fer les activitats el professorat va fer 3 grups barrejant les 4 classes, així tots els grups feien una activitat diferent el mateix cop. Les activitats més o menys arribaven a durar 1 hora. L’excursió es va planificar així: mentre un grup estaven a les aigües un altre estava visitant el poble i l’altre el museu, i així successivament.

L’activitat de visitar el poble tractava de veure monuments importants que es van crear en segles passats. Un dels exemples que hem vist han estat el pont Romànic, un safareig (un safareig és un lloc amb aigua que serveix per netejar la roba, s’utilitzava molt fa segles). Un altre monument que vam visitar era la font del lleó, aquesta l’aigua que fa arribar a la font aproximadament fa uns 75°.

La segona activitat que era visitar el museu explicava els orígens de les aigües termals, com es va originar tot, a quin segle va aparèixer, com va aparèixer… També en el museu hi havia exposicions d’utensilis que feien servir al passat per escalfar els aliments o l’aigua. Una altra exposició que hi havia al museu eren exposicions d’art i obres reconegudes de Pablo Picasso i altres artistes, com les escultures de Manolo Hugué, pacient del Balneari.

L’última activitat era la de les aigües termals, aquesta simplement era relaxar-se i passar l’estona tranquil·lament.

Text elaborat per Lídia C. de 3r A en el marc del seu bon propòsit.