Ruta Modernista per Barcelona

Recentment, des del IP Fira Modernista vam realitzar una ruta per alguns dels edificis més emblemàtics del modernisme barceloní. Durant l’activitat, l’alumnat es va convertir en guia turístic per un dia per tal d’explicar aquests edificis i alguns d’ells, van decidir reflectir l’experiència amb una notícia. Us comparteixo les seves impressions:

Martí Gironès Lagarda

Avui en dia a tots ens agrada mantenir-nos informats, per tant, és indiscutible que una gran quantitat de nosaltres, si no tots, fem servir part del nostre temps llegint notícies de tota mena, especialment com aquesta.

El darrer divendres 13 de maig, la classe d’IP 2 “Fira Modernista”, vam tenir la sort de dur a terme una excursió a Barcelona, per veure i escoltar les presentacions dels companys, sobre els edificis més emblemàtics del modernisme. Aquesta sortida tenia un objectiu lúdic però prèviament un aprenentatge, ja que el professor ens va encarregar la tasca d’especialitzar-nos, en parelles, sobre el coneixement d’un edifici en concret, per poder dur a terme una presentació exhaustiva davant de la resta de companys i companyes.

Durant el transcurs de l’excursió, vam poder veure des del carrer diversos edificis del modernisme a Barcelona, i vam tenir la sort de poder visitar el Palau Güell, el qual es troba entre la Rambla i el barri del Raval. Un edifici dissenyat per Antoni Gaudí per ser l’habitatge de la família Güell.

Penso que ha estat un encert i ha sigut divertit pels alumnes, crec que ha servit per obrir els ulls i donar-se compte de les meravelles que pot amagar una ciutat com Barcelona.

Moltes gràcies per la seva atenció i espero que hagueu gaudit llegint la notícia, de la mateixa forma que espero fer-ne moltes més.

Douae Lallai

El darrer 13 de maig l’alumnat del IP Fira Modernista vam anar d’excursió a Barcelona. Abans d’anar, vam haver de preparar unes presentacions sobre diversos edificis importants del modernisme. A Barcelona, com ja sabeu, n’hi ha molts i molt rellevants, iguals que els artistes que els han creat, com Antoni Gaudí, Domènech i Muntaner i molts més.

Per a mi ha sigut una sortida molt captivadora, ja que estem estudiant diferents parts de l’art. Mai havia vist cap d’aquests edificis i després d’estudiar-los m’han encantat, en concret el Palau de la Música i el Palau Güell, són edificis antics, però estan molt ben cuidats i, a més a més, la decoració modernista que trobem dins que em va deixar sense paraules.

Johan Sené Uson

Aquesta ruta modernista incloïa una gran varietat d’edificis característics de la capital catalana, des de l’abstracta Pedrera fins l’elegant Palau de la Música, passant per la mítica Plaça Catalunya.

Començant a la Casa de les Punxes i acabant a Arc del Triomf, els alumnes han pogut gaudir d’una marxa alegre sota el sol, la qual va ser interrompuda al Palau Güell. Allà van tenir l’oportunitat de visitar l’interior de l’edifici i veure la ciutat des d’una vista cèntrica elevada.

La sortida ha sigut un èxit pels alumnes i pel professor Arnau Zapata, que continuarà transmetent els seus coneixements a la classe durant aquestes les darreres setmanes de curs restants.