Rebem la visita de la ONG SCAI

Noticia publicada a l’Independent de Barberà:

p1020805-e1485301878395

L’alumnat de l’Institut Bitàcola de Barberà sensible a la realitat de la immigració

Fomentar i sensibilitzar sobre el fenomen migratori així com les conseqüències i l’esforç humà que implica marxar del país d’origen, ha estat un dels objectius bàsics de la formació que jovent de l’Institut Bitàcola de Barberà del Vallès va rebre el passat dimarts, 17 de gener.

Els tallers han anat a càrrec de l’SCAI (Servei Ciutadà d’Acolliment als Immigrants) i s’han fet en dues sessions amb 30 joves cadascuna. En elles s’ha realitzat diferents dinàmiques formatives per tal que l’alumnat incorpori una mirada sensible i crítica sobre la realitat actual de la immigració així com els Drets Humans que col·loquen a les persones migrades en una situació molt vulnerable.

Durant la formació es van poder veure diferents campanyes de sensibilització i curts que parlaven de la situació de les persones migrants i la vulneració dels seus Drets Humans. Un dels treballs que va realitzar el jovent va ser conèixer, debatre i reflexionar sobre aquests Drets, fet que els va provocar empatia per la situació de totes les persones que lluiten dia a dia per millorar la seva qualitat de vida.

Aquests tipus de formacions ajuden als i les joves no només a conèixer la part conceptual i la importància de cada Dret Humà sinó també les repercussions individuals i col·lectives que implica les seves vulneracions. A més, ofereix una manera d’entendre el món que els fa posicionar-se, actuar i ser crítics amb la societat.