Presentació virtual dels encàrrecs de l’EX del primer trimestre (20/21)

El nou context de pandèmia no ha estat un obstacle a l’hora de treballar cooperativament amb totes aquelles entitats que ens han fet un encàrrec. Aquesta mateixa setmana, tot l’alumnat de 2n i de 3r d’ESO ha presentat, de manera telemàtica, als seus companys i a les seves companyes els encàrrecs dels seus respectius Espais en xarxa (EX).

Els sis EX que treballarem en aquest primer trimestres són:

• EX – Migracions d’ahir i d’avui (2n A). El CITE (Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers) i l’SCAI (un servei cívic i ciutadà d’acolliment a les persones immigrades que fomenta els contactes entre la societat sabadellenca amb persones i grups d’immigrants) col·laboren en aquest EX. Es realitzarà una campanya de conscienciació sobre els moviments migratoris, des de la visió del passat i del present.
  • EX – H2O i vida dels nostres rius (2n B). L’Associació Hàbitats (projecte rius) ens ha demanat fer una campanya de conscienciació medioambiental contra la contaminació causada pels plàstics. Fer un vídeo en format stop-motion.
  • EX – Transformem els espais (2n C). És l’EX encarregat de realitzar una petició interna del centre: millorar a nivell estètic i funcional els espais externs que componen el pati escolar. Concretament, en el marc d’un cronograma detallat haurem de pensar, dissenyar (croquis, esbossos, pressupostos, plànols 3D) i construir estructures i eines que puguin optimitzar l’ús d’aquest espai.
  • EX – Laboratoris per infants (3r A). Les llars d’infants de Barberà del Vallès: La Rondalla i La Xerinola ens ha demanat realitzar unes activitats pels seus infants de 2 i 3 anys.
  • EX – Ràdio (3r B). Aquest EX col·labora amb tres entitats diferents: La ràdio de Barberà del Vallès, el Canal Terrassa i l’Escola Elisa Badia. L’encàrrec que ha rebut aquest grup consisteix en: 1) Gravar una secció d’un programa a Ràdio Barberà en format podcasts sobre com els adolescents de Barberà han viscut i estan vivint en època de pandèmia; 2) Representar al centre al concurs del Picalletres i 3) Dinamitzar un joc relacionat amb el Picalletres per a l’alumnat de l’Elisa Badia
  • EX – La diversitat ens enriqueix (3r C). En aquest EX, un curs més, tornem a col·laborar amb la Fundació Tallers de Badia del Vallès. Enguany tenim quatre encàrrecs diferents: 1)  Realitzar una exposició dels vostres rostres utilitzant diferents tècniques pictòriques on s’expressin les diverses identitats ; 2) Fer el videoclip de la nostra cançó l’Himne de la diversitat on surtin tots els participants de l’EX Diversitat (Institut Bitàcola/Fundació Tallers); 3)Realitzar una poesia titulada la Diversitat ens enriqueix utilitzant la tècnica de la poesia dibuixada i; 4) Organitzar el dia de la diversitat funcional del 3 de desembre del 2020 a l’Institut Bitàcola.

Presentats els encàrrecs, ara ens toca treballar de valent per realitzar-los tot aprenent i gaudint d’aquesta oportunitat tant enriquidora. Endavant!