Observem el cel

L’educació ha de permetre el desenvolupament integral de les persones i, per tant, avui no es pot entendre l’educació com una mera transmissió de coneixements i dades. Ha de formar homes i dones perquè visquin en societat, s’impliquin i assumeixin compromisos. Tant la família com l’escola són espais socialitzadors i fonamentals com a referents per construir la personalitat dels nens i més encara dels adolescents, i la sintonia entre ambdós àmbits, a més de generar confiança entre pares i mares i professors, estimula la idea que l’estudiant es troba en dos espais diferents però complementaris.

En aquesta línia de coresponsabilitat família-escola treballem a l’Institut Bitàcola, de fet el nostre lema és això mateix “si anem junts, anem més lluny”, i el passat dijous obrirem la porta  tant a pares i mares, com a professors i alumnes per gaudir d’una jornada astronòmica portada a terme per l’astrofísic,  Albert Morral, qui ens explicaria entre altres coses, la mentira d’star wars, quant de temps tardaríem en anar a la Lluna o perquè no podem viatjar a Mart i va contestar milers de preguntes com per què Júpiter té els anells com els té o en quins planetes són susceptibles de tenir vida i perquè. Després d’una conferència que podria haver durat un parell d’hores més i no hauria acabat , sortirem al pati per poder gaudir del cel amb els telescopis i poguérem admirar més a prop i amb més deteniment la Lluna i els estels.