Museu olímpic i de l’esport

DESCOBRINT ELS JOCS OLÍMPICS A BARCELONA

L’alumnat de 1r ESO va visitar dimarts dia 14 de juny el Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch. Dins de l’àmbit de l’Educació Física, l’alumnat va preparar la sortida amb un petit dossier de treball de recerca al Museu i, a més, van poder participar en un taller-explicació sobre l’olimpisme.

El dia va començar d’allò més bé, amb una passejada pels carrers de Barcelona i esmorzant davant del MNAC (amb molt bones vistes). Després, l’alumnat va pujar fins a Montjuïc, concretament a la zona de l’Estadi Olímpic i el Palau Sant Jordi. Allà van poder presenciar en directe algunes de les seus dels JJOO de Barcelona 92.

Un cop al Museu, primer taller d’iniciació a l’Olimpisme. Aprenent la història dels jocs a l’antiga Grècia i com després van tornar a néixer els Jocs de l’era moderna, els actuals Jocs Olímpics de la mà de Pierre de Coubertin.

Per tancar el dia, visita lliure al Museu cercant informació per completar els dossiers. Aprenent diferents aspectes històrics, normativa o materials esportius, els diferents esports participants, les diferències entre els Jocs d’estiu i els Jocs d’hivern, veient les diferents torxes i medalles olímpiques dels darrers JJOO, etc. Tota una experiència que, al final, se’ns va fer curta… i ens vam quedar amb ganes de més!

Visca l’Educació Física, l’esport i els JJOO!