Genètica, Criminologia i Mendel

IP: XX-XY

Durant aquest segon tram del segon trimestre, els alumnes de l’IP B de ciències, hem estat investigant i aprenent sobre genètica, tot practicant com criminòlegs/ues i genetistes. Però a part de tot això també hem pogut treballar en una campanya de donació de sang.

Vam començar des de l’origen de tot, estudiant l’evolució, aprenent de la cronologia i característiques dels nostres avantpassats, sobretot els homos. Una vegada après el seu passat, cada alumne es va fer expert/a amb una de les teories que expliquen l’evolució dels èssers vius com el Darwinisme o el Neodarwinisme. Seguidament, quan tots ja havíem entès el passat i l’evolució que ens precedeix, ens vam centrar en la genètica. Començant per ficar-nos a la pell d’una criminóloga, identificant en una electroforesi qui era el criminal. També vam fe feina de genetista, aprenent quins cromosomes indiquen anomalies o deduint el sexe a partir de cariotips.

També ens vam convertir en científics i científiques, amb una pràctica que vam dur a terme a classe. Es tractava de fer una extracció d’ADN. Barrejant alcohol, sal, sabó, aigua i una mostra de la nostra pròpia saliva vam veure els fils d’ADN. I utilitzant blau de metilè i un porta objectes, vam poder fer l’observació del nostre ADN amb un microscopi.

Finalment, després de veure la gran tasca que fan al banc de sang i teixits de Catalunya, ens vam posar a treballar en el disseny d’una campanya de difusió de donació de sang per ajudar.

Quan comenci la campanya participa! Recorda que 1 donació pot salvar 3 vides!

Notícia redactada per Carla Rivas (4tA)