“Fugir de l’oblit” amb Abel Moreno

IP Memorial Democràtic Curs 2022-23

Per tancar l´IP de Memorial Democràtic, l´alumnat ha pogut entrevistar-se amb el director del documental “Fugir de l’oblit”, l´Abel moreno. Han pogut conèixer el periple viscut per en Pitu, un gironí que tantes i tantes vegades va aconseguir fugir del perill.

Qui bé coneix la seva història és l’Abel Moreno, autor del documental “Fugir de l’oblit” que dona veu a aquest testimoni que. es va passar tota la vida fugint. Ens explica la vida d’en Pitu (Josep Busó) qui va fugir del franquisme, del camp de refugiats d’Argelès-sur-Mer, del camp de concentració de Dachau, de la matança d’Oradour-sur-Glane, … i qui, veient els efectes de l’Alzheimer sobre la Mercè, la seva dona, decideix retornar a tots els llocs dels quals va escapar, emprenent la que paradoxalment serà la seva última fugida, la de l’oblit.

La realització d’aquest documental va suposar per al director una experiència de convivència directa amb la persona protagonista, en Pitu, que suposa una font d’informació complementària a tot el testimoniatge que ja es veu directament al documental.