Finalitzen els Espais en Xarxa del segon trimestre

Finalitza el trimestre i amb ell els Espais en xarxa que durant 6 setmanes l’alumnat de 2r i 3r han dut a terme. La presentació de cada enàrrec ja us la vam fer arribar i ara toca fer balanç dels resultats:

• Citizen science revolution. Hem dut a terme un estudi sobre velocitat i contaminació dels camins que porten a l’escola i ja podem entregar un Informe a l’Ajuntament que ens permetrà planificar aquests camins.
  • Trenquem estereotips amb la gent gran: amb la gent gran hem debatut sobre els estereotips de gènere i els hem fet classes sobre informàtica i mòbils.També hem treballat els estereotips que sobre la gent gran existeixen, n’hem fet un anunci i un còmic per ajudar a trencar-los. Però el més important que ens emportem de l’experiència és la relació amb ells i elles!
  • Educar en participació: aquest encàrrec ens ha suposat augmentar el nostre coneixement sobre el concepte i possibilitats de participació en la nostra ciutat. A més hem elaborat un video per a presentació d’un procés participatiu de Barberà com és la confecció del PEC de la Ciutat.
  • By watter my friend: Espai en xarxa amb Sabemsa ha estudiat el cicle urbà de l’aigua i ha pogut comprovar el mal ús i la importància del tractament de les aigües residuals. Esperem que la campanya de sensibilització que ens han encarregat serveixi per canviar les coses!
  • Projecte Rius: amb aquest Projecte hem aconseguit que l’Institut adopti un fragment del riu Ripoll i ens comprometem a fer-ne el seguiment al llarg dels propers cursos. Una manera de fer que l’Institut adopti compromisos mediambientals amb l’entorn.
  • Sexualitat: ciència o emocions: L’encàrrec d’aquest Ex era el de muntar una exposició per a El Forat sobre aquest tema sobre el qual hem tingut l’oportunitat d’aprofundir!

En general, doncs valoracions molt positives sobre el final d’aquests encàrrecs que ens han donat la possibilitat d’aprofundir d’una manera significativa sobre tots els àmbits de coneixement i posar-nos en contacte amb diversitat de perfils professionals.