Finalitzem l’EG del 12 d’octubre

Després de set setmanes de treball, l’alumnat de 3r d’ESO ha finalitzat el segon Espai Globalitzat del curs: S’hauria de celebrar el 12 d’octubre, dia de la Hispanitat? La finalitat d’aquest EG era esbrinar quina ideologia hi ha darrera de la (no) celebració del 12 d’octubre (12O), i plantejar una manera de commemorar aquest esdeveniment.

En aquest EG s’han realitzat dues creacions finals. Per una banda, una d’individual on l’alumne/a ha participat en un debat i s’ha posicionat a les següents qüestions: 1) Què (no) es commemora el 12O?; 2) El 12 d’octubre de 1492 va ser el descobriment d’Amèrica? i 3) El 12 d’octubre de 1492 va significar l’inici d’un genocidi?

I, per altra banda, a través d’un treball cooperatiu han realitzat un telenotícies amb una de les interpretacions del 12 d’octubre que hem treballat al llarg de l’EG (Hispanitat, Resistència indígena i diversitat cultural):