EX Masculinitats Rebels, construïm-les des dels feminismes

Durant les últimes setmanes l’alumnat de l’Espai en Xarxa “Masculinitats Rebels” ha treballat de valent per a nodrir-se de tots els coneixements
possibles sobre alguns aspectes del masclisme i sobretot de com afecta la societat.

Una de les propostes va ser fer una excursió a Barcelona per a veure una exposició anomenada “Macho-man”, aquesta narrava el relat d’algunes dones que havien patit violència de gènere, i mostrava a l’espectador totes les injustícies que les dones han hagut de patir durant molt de temps, clarament va fer que ningú sortís indiferent.

Vam treballar entorn del tema escollit enguany: Masculinitats rebels:
construïm-les des del feminisme. Que tracta d’ajudar a aquells homes que tenen unes masculinitats masclistes a trobar-ne d’unes més sanes. Tot això va servir d’inspiració per a crear la instal·lació artística que va sorprendre la resta d’alumnes de l’institut en la revetlla de la dona. La instal·lació va ser una composició de cubs de ciment que representava al patriarcat, i dins el ciment algun objecte que cada alumne havia posat segons el que el patriarcat li hi havia imposat durant els últims anys.

Un cop finalitzada aquesta part, van dur a terme el seu encàrrec final, dinamitzar les activitats del 7 de març (revetlla de la dona a l’institut Bitàcola.) a totes les classes de l’institut. I… va arribar el gran dia! Per parelles o individualment van dinamitzar les activitats a les classes. Tot plegat amb l’objectiu de conscienciar als alumnes de la importància de celebrar dies com aquests, però sobretot per a crear entre totes una societat més feminista!

Després d’aquest dia vam estar analitzant les dades recollides i les experiències, i amb elles vam crear un vídeo sobre masculinitats al Bitàcola i dos informes.

Vídeo Masculinitats Rebels

Informe “Mentimeter Masculinitats”

Informe “Reconeixent-nos”

En aquest últim vídeo podeu veure un resum de tot el que hem treballat. Esperem que us agradi!

Vídeo Final Espai en Xarxa

Article escrit per Ona Quirós