EX Gent Gran, trencant estereotips

Comencem un nou EX, Gent Gran, trencant estereotips; l’alumnat de 2n i 3r ESO, treballarà conjuntament amb els serveis de Gent Gran de Barberà i participarà en un Cinefòrum amb els usuaris del servei.

El 22 de Març van anar a visitar un dels espais de Gent Gran , l’espai Gran Centre de Barberà, on farem el visionament de la Pel·lícula ARRUGAS en un Cinefòrum podran intercanviar opinions i inquietuds de vida. Per poder treballar-lo hem visionat la pel·lícula a l’aula. I hem convidat a un expert per assessorar-nos. A més hem parlat amb persones +60 per escoltar la seva opinió i conformar el nostre pensament.

Arrugas (2011) va guanyar el premi al millor guió adaptat dels Goya, és un símptoma ineludible que no es tracta d’una pel·lícula d’animació a l’ús. I, el més important: no és habitual seleccionar per a aquesta categoria pel·lícules basades en còmics o novel·les gràfiques. L’Alzheimer és un tema que, si bé ja no és un tabú per al cinema, sempre serà tractat amb la delicadesa que requereix en un mitjà que, a més, sol tendir a esperançar més que a desolar.

L´expert en Gerontologia Eduard Verge Bericat (Educador Social) apassionat de les trobades educatives i del contacte directe amb les persones grans, fa més de quinze anys que es dedica a la gerontologia educativa, ens ha fet una xerrada sobre l’envelliment actiu. Ha combinat funcions de direcció de centres residencials per a gent gran amb tasques de creació i implementació de tallers formatius de temàtiques diverses com les relacions intergeneracionals, l’animació en residències, l’acompanyament de persones amb alzheimer, la memòria, i darrerament l’orgull d’envellir i la solitud no desitjada.

Com a formació de base es va diplomar en Educació Social (UB), es va llicenciar en Pedagogia (UB) i va ampliar la seva formació amb el Màster de Gerontologia Social (UB). Recentment, ha actualitzat els seus coneixements amb el Postgrau de Dinamització de projectes d’Envelliment Actiu (UPF). El setembre de 2014 va crear l’empresa Ageing Learner i actualment està ajudant setmanalment a 120 persones a viure el seu envelliment amb serenitat i amb qualitat de vida. Col·laborador de diferents entitats https://www.bdv.cat/es/noticies/tercera-edad-que-hemos-hecho-en-el-taller-licor-o-vinagre

Per altra banda, ha estat un plaer poden portar a l’aula la veu de l’experiència.  Hem pogut fer un diàleg intergeneracional i parlar d’històries de vida i expertesa de la vida.

Hem iniciat amb una dinàmica de presentació preparada per l’alumnat a les seves àvies.

Després ens han presentat a les seves àvies i els objectes de la seva infància. Hem escoltat històries de vida i anècdotes viscudes.

Hem pogut preguntar inquietuds i ens han donat consells de vida.

I trencar esterotips a través de la reflexió i la conversa. Presentació

Moltes gràcies per la participació de l’expertesa a les aules.