#Ésviolènciamasclista (25N)

Les parets del Bitàcola han estat els altaveus perfectes per denunciar tot un seguit de pràctiques masclistes amb el ventall del hashtag: #Ésviolènciamasclista.  La iniciativa ha estat cosa del grup de 3r C, referent enguany del Feminisme al Bitàcola.

En les darreres setmanes aquest grup ha participat en el XVI Fòrum Jove contra les violències de gènere amb l’objectiu de: 1) Visibilitzar dones i col·lectius que sovint no es veuen i sobreviuen en situació d’exclusió; 2) Visibilitzar l’impacte del covid19 en aquests grups de persones i la situació de pobresa generada arrel de la pandèmia, com les xarxes de suport per pal·liar els efectes.; i 3) Visibilitzar les dones, essencials per a la vida com les estratègies de suport, recolzament, sororitat  i ajuda mútua.

Després de participar en aquest fòrum, l’alumnat va decidir fer una acció social en motiu del Dia internacional contra la violència masclista (25 de novembre). L’objectiu d’aquesta acció era sorprendre a la resta de l’alumnat i del professorat a l’arribar a l’institut el mateix 25N. El grup va decidir encartellar tot el centre per tal de denunciar pràctiques masclistes. Per a fer-ho, van dissenyar els cartells, els van pintar i, finalment, el dia abans de la data assenyalada, es van quedar al centre allargant la seva jornada lectiva per tal de sorprendre a la resta de companys i companyes.

La seva implicació no es va quedar només aquí, sinó que conjuntament amb l’Escola-Institut Can Llobet vàrem anar a llegir el manifest feminista institucional a l’Ajuntament de Barberà del Vallès. La Júlia Alharilla Talavera i l’Anna González Parés, delegades del grup-classe, varen ser les representants de l’institut Bitàcola.

Enhorabona per la feina!