Entreguem l’Informe Camins Escolars a l’alcaldessa

El dia 5 de juny és el dia mundial del Medi Ambient. En aquesta data tan assenyalada, l’Alcaldessa de Barberà del Vallès, Sílvia Fuster Alay, juntament amb el regidor d’Educació  Juan Antonio Grimaldo Dueñas, la tècnica d’educació Cristina Bernabé Pèrez i el policía local Jorge Delgado van recollir de mans de l’alumnat de 2n d’ESO i 3r d’ESO participant a l’espai en xarxa Camins Escolars, l’informe definitiu amb les conclusions de la investigació sobre contaminació i circulació de vehicles al voltant de les escoles del municipi.

Aquest espai en xarxa va ser un encàrrec rebut directament d’alcaldia de Barberà del Vallès que tenia per objectiu recollir dades objectives de les partícules en suspensió que hi ha al voltant de les escoles del municipi juntament amb la quantitat de vehicles que hi circulen i la velocitat a la que ho fan.

L’estudi revela que hi ha zones on els vehicles superen en gran nombre el 30 km/h permesos, fent que la concentració de partícules en suspensió augmenti amb el conseqüent risc per a al salut dels infants.

En aquesta entrega es va visualitzar el vídeo resum de tot el treball realitzat que podeu veure a continuació:

A la vegada, aquest projecte estava emmarcat dins de la iniciativa Europea SmartCitizen Science Revolution i del projecte Atenció de la Universitat Autònoma de Barcelona, que persegueixen implicar a la societat en l’estudi científic del seu entorn a la vegada que guanya consciència sobre els fenòmens del canvi climàtic. Per aquest motiu el proper 18 de juny, un grup d’alumnes de l’espai en xarxa de Camins Escolars anirà al I Congrés del projecte Atenció, que es celebra a Parc Biomèdic de la UAB, per explicar la investigació feta a Barberà del Vallès.