Els alumnes de 3r ESO visiten el CAR de Sant Cugat

Per fer de pont amb els dos projectes d’educació física d’aquest primer trimestre, el passat dimecres vàrem visitar el centre d’alt rendiment de Sant Cugat.

Aquesta setmana hem finalitzat “El meu estil de vida és saludable?”, on hem valorat la nostra condició física, hem parlat de la importància dels hàbits saludables, sobretot l’esmorzar, hem après a fer escalfaments com a mètode de prevenció de lesions i per preparar el cos i molts altres aspectes relacionats amb la salut.

El proper projecte té per títol “Serem capaços de crear activitats adaptades o alternatives divertides per fer a la diada #Bitàcolaesmou?” així que hem visitat el CAR també amb aquesta intenció de veure tota la part de l’esport paralímpic, més invisibilitzat.

Vàrem sortir de l’institut amb antifaços per posar-nos a la pell de persones cegues. Tren, ferrocarrils… Quines sensacions tenim? A l’arribada al CAR la Rosana Simon, campiona del món de taekwondo ens va fer una xerrada que els alumnes van valorar molt positivament: va parlar de la seva vivència, de les diferents beques que et permeten entrar al CAR, del dia a dia de la vida de l’esportista, dels hàbits saludables (dieta, hidratació, descans, activitat física, prevenció d’hàbits tòxics…) i valors, com el sacrifici o l’esforç. També ens va explicar més detingudament en què consistia el seu esport i vàrem poder veure el vídeo del combat on es va proclamar campiona.

Un cop finalitzada la xerrada vàrem visitar les instal·lacions: gimnàs, menjador, institut, sala d’halterofilia, piscina on entrenava la selecció espanyola de waterpolo, piscina on hi havia el duo i equip de sincronitzada, inclosa l’Ona Carbonell, espai de gimnàstica artística masculina i femenina, tennis taula, on vam tenir l’honor de saludar Jordi Morales, recent campió del món de tennis taula adaptat, l’espai de boxa, pista d’atletisme, on entrenava en Joan Munar, atleta adaptat… I molts altres espais. Els alumnes van poder respirar la vida del centre: esport, salut, equip… I valors.

La tornada igual, antifaços, prohibides escales mecàniques…

L’alumnat va valorar molt positivament la sortida i el seu comportament va ser molt bo.

Ara ja estan inspirats per crear les seves pròpies activitats alternatives o adaptades. Ens sorprendran? Segur que sí!

/div>