El projecte de llengua oral més viu que mai!

Aquest trimestre hem seguit apostant pel projecte transversal de llengua oral del centre cada dimarts i dimecres a les 8h; una competència imprescindible avui dia.

Una de les bases d’una bona oratòria és el domini de la lectura en veu alta, per aquest motiu l’alumnat de 1r i 2n ha començat treballant textos narratius breus durant aquest projecte, preparant-se’ls i assajant a casa perquè l’experiència es pugui definir com “El gust de llegir, el plaer d’escoltar”

Aquest primer trimestre, l’alumnat de 3r d’ESO, continua amb el seu projecte de Llengua Oral en català amb una proposta més experimental. Aquest trimestre ens hem centrat en el text instructiu i el vocabulari científic a partir de dur a terme petites demostracions científiques a l’aula. El projecte consisteix a preparar una demostració científica davant dels companys i companyes de classe, tot indicant les instruccions pas a pas, conjecturant sobre el fenomen que estan a punt de veure i fent un breu debat i explicació de la situació donada.

Per altra banda, l’alumnat de 4t, s’ha iniciat amb el projecte d’Oratòria “Parlar per convèncer que un món millor és possible”, on practiquen les seves habilitats d’expressió oral per convèncer i cridar a l’acció als seus semblants respecte d’un dels ODS inclosos en l’agenda 2030. Cada estudiant ha escollit una de les 17 temàtiques i s’ha preparat un discurs de tres minuts, amb els arguments i la posada en escena adient, per a demostrar a la seva aula el compromís amb la millora del nostre món.

En tots els cursos, el primer dia l’ha modelitzat el professorat i les properes sessions serà l’alumnat encarregat de dur a terme la lectura, l’experiment, o l’oratòria.