EG3 El temps abans de la prehistòria

En aquest Espai Globalitzat l’alumnat de 1r s’ha transformat en paleontòlegs. Aquests havien de dur a terme un encàrrec que consistia en la cerca d’informació i la creació d’un joc de taula que tractes sobre els dinosaures a Catalunya. Un cop finalitzat, ha estat el mateix l’ICP, l’Institut Català de Paleontologia que ha recollit les evidències d’aprenentatge. Però tot aquest procés ha estat la culminació de setmanes d’estudi sobre les eres geològiques i els diferents canvis que aquestes han patit al llarg de la història del nostre planeta. Tot complementat amb l’estudi dels dinosaures i les seves característiques fisiològiques.

Continuant aquest viatge per les eres juràssiques l’alumnat ha visitat l’ICP. Allà han après com es realitza el procés de fossilització. També han observat com el centre tracta i conserva els fòcils que hi arriben. Finalment, han pogut entrar a l’arxiu on es conserva tot el material torbat a Catalunya.

La valoració d’aquest espai globalitzat per part de l’alumnat, ha estat positiva. Tots estaven molt motivats amb les tasques acomplertes.