Cuidem el nostre entorn, cuidem les papallones.

IP PAPALLONES I CRISI CLIMÀTICA

En l’últim IP1 de tota l’etapa ESO dels alumnes de 4t, hem investigat i après com viuen les papallones i perquè són vitals dins del nostre planeta. A més, hem pres consciència sobre la gravetat del canvi climàtic i com aquest podria afectar greument a aquests lepidòpters.

Inicialment, vam fer recerca a través de vídeos, articles i xerrades per conèixer millor aquest tema. Per grups, vam fer uns “posts” d’Instagram divulgatius sobre les papallones i com les podem ajudar. Mentrestant anàvem aprenent i adquirint coneixement, l’Oriol i la Noemí (la nostra professora), tots dos experts  i col·laboradors de l’AMB, ens van guiar en la cerca d’aquestes papallones dins del Parc Can Gorgs.

Un dels nostres treballs durant aquest IP ha estat anotar les papallones que trobàvem al parc en diferents trams. El funcionament era el següent: Cadascú tenia un tram assignat, i durant una estona, buscàvem papallones. Si en trobàvem alguna papallona, l’anotàvem dins de la fulla de camp, i després aquestes dades es traslladaven a la pàgina oficial de l’AMB. Durant més de tres sessions, vam fer la investigació i finalment podem dir que hem vist un munt de papallones!

Finalment, la nostra tasca finalitza amb la divulgació i conscienciació del nostre coneixement a través de projectes per grups. Alguns dels projectes són els següents: Activitats i gimcanes sobre les papallones, plantació de flors o papallones de decoració.

Vídeo Tasca Final IP Papallones i crisi climàtica

En resum, pensem que aquest projecte ha estat molt enriquidor, on tothom ha après sobre les papallones, i el més important, hem pres consciència sobre la seva actual situació, i com podríem ajudar per salvar a aquests importantíssims éssers vius.

Víctor López (Alumne de l’IP de Papallones i crisi climàtica)