Conversa sobre estereotips del cos

Avui hem tingut el plaer de tornar a rebre a l’Adnaloi. Es defineix com una persona supervivent del bullying que es troba amb l’obligació moral de combatre’l sempre. L’Adnaloi ha conversat amb l’alumnat de 1r d’ESO per a parlar obertament sobre els estereotips del cos i del bullying, així com per a compartir amb l’alumnat experiències viscudes.

La baixa autoestima moltes vegades és deguda als comentaris cruels i dels estàndards de la societat en general. Les etiquetes derivades d’aquests estereotips propicien que tinguem una visió equivocada de nosaltres mateixes. Cal empoderar a l’alumnat per a que estimi, cuidi i valori més el seu propi cos, ja que aquest sempre l’acompanyarà. A més, l’autoestima també facilita l’empatia i el respecte cap als cossos dels altres.

L’Adnaloi ha conversat amb l’alumnat i després ha disposat de l’espai de la biblioteca per a poder parlar individualment amb les persones interessades.

No facis comentaris sobre l’aparença física d’altres persones. Abans de comentar-li a algú alguna cosa sobre la seva aparença, practica la “regla dels 5 minuts”. Si el que li diràs a l’altra persona no ho pot canviar en 5 minuts, millor no li ho diguis. Per exemple: hauries d’aprimar uns quilos.