Cloenda del projecte ‘Creixem entre plantes’

El pròxim 31 de maig, a partir de les 17:30 hores, la Torre d’En Gorgs acollirà la cloenda del projecte ‘Creixem entre plantes’, una activitat coordinada entre la Fundació Barberà Promoció, les llars d’infants La Baldufa i La Blava, i l’Institut Bitàcola de Barberà del Vallès.

La primera part d’aquesta cloenda, de caire familiar, se celebrarà a la sala El Celler de la Torre i comptarà amb la Benvinguda institucional de l’Alcaldessa de Barberà, Sílvia Fuster Alay, qui presentarà l’acte i donarà pas a un audiovisual del projecte preparat per l’alumnat de primer d’ESO de l’Institut Bitàcola. Posteriorment, les entitats participants en el ‘Creixem entre plantes’ faran una petita valoració i es passarà a la realització del contacontes ‘Canvi climàtic’, dirigit als més petits.

La segona part de l’acte es realitzarà als jardins de la Torre d’En Gorgs, amb música i activitats lliures familiars, especialment dirigides als infants. Seguint la temàtica del canvi climàtic, es faran diverses activitats amb l’objectiu que els més petits gaudeixin, com jocs fabricats amb material reciclat; i una exposició que també parlarà sobre diversos punts de vista de l’escalfament global i que ha sigut realitzada per l’alumnat de l’Institut Bitàcola, qui seran els encarregats de presentar la seva mateixa mostra. L’alumnat del Programa de Formació i Inserció -PFI- ‘Auxiliars de vivers i jardins’ de la Fundació Barberà Promoció també aportarà el seu gra de sorra a l’acte, amb la realització d’una activitat de planter, on s’ensenyarà a preparar plantes i es donarà un obsequi a les persones assistents que ho vulguin.

El programa ‘Creixem entre plantes’ va començar el passat 17 de gener i s’ha basat en la realització d’activitats mitjançant la metodologia d’aprenentatge-servei (APS) entre l’alumnat del PFI de la Fundació Barberà Promoció i de primer d’ESO de l’institut Bitàcola, en col·laboració amb les llars d’infants La Baldufa i La Blava. El principal objectiu d’aquest projecte ha sigut que les persones participants milloressin els seus coneixements, destreses, actituds i valors morals en societat, tot això a través de l’autoaprenentatge mutu i el contacte amb els nens i nenes de les llars d’infants del municipi.