Carpe diem, viu al dia, no ho deixis per demà.

La cultura greco-romana roman vigent i continua exercint una gran influència en la nostra vida quotidiana i en la nostra cultura. Amb l’IP Carpe diem els nostres alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer millor aquestes dues grans civilitzacions i de copsar com la seva influència ha arribat fins als nostres dies.

En el curs de l’IP, d’altra banda, hem tingut ocasió de visitar la Biblioteca Esteve Paluzie de Barberà del Vallès, on els alumnes han pogut comprendre el valor d’un espai així i també han tingut l’oportunitat d’aprendre a fer recerca bibliogràfica, cosa que els pot resultar inestimable per a fer el seu treball de recerca.

Igual que s’ha fet amb les biblioteques també s’han buscat paral·lelismes entre espais característics de les ciutats gregues i romanes antigues (teatres, àgores, etc.) i espais que compleixen la mateixa funció en el nostre temps a l’institut o a Barberà.

Durant la realització de l’IP també s’ha volgut transmetre a l’alumnat el valor del diàleg i de la tolerància, hem après a conèixer una institució tan peculiar com la del simposi grec i, mitjançant l’aprofundiment en els diversos aspectes de la cultura greco-romana, hem pogut culminar l’itinerari amb la preparació i realització d’un simposi o debat sobre diverses qüestions.