#Bitàcolaesmou en el Dia de l’EF al Carrer

El passat 27 d’abril l’institut Bitàcola va celebrar el #Bitàcolaesmou per commemorar el Dia de l’Educació Física al Carrer (#DEFC). Tot i que la jornada va ser de 6,5 hores la realitat és que l’alumnat de 4t vam estar preparant l’esperat dia durant diverses setmanes en un projecte de l’àmbit d’EF. Per a fer-ho vam haver de dissenyar en grups de tres un joc o activitat física que inclogués i on es treballessin directa o indirectament els valors. Després vam posar a prova les activitats a classe i una vegada fet aquest procés vam començar amb el plantejament i organització del dia, fins que va arribar.

Aquest dia és molt important, sobretot per a nosaltres, el Bitàcola. L’educació física és molt rellevant i la tenim molt present, ja que volem educar i crear persones amb una vida saludable i amb valors mitjançant l’educació, és per això que aquest dia ho celebrem amb moltes ganes i emoció.

La jornada va anar genial, els diferents alumnes de 4t van estar actuant de “professorat” per l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO a l’hora de realitzar les diferents proves atlètiques. Els alumnes dels diferents cursos van estar durant 30 minuts a cada “joc” per a després caminar cap a una altra estació. En el grup en què jo vaig participar vam estar jugant a un joc anomenat “El mocador dels valors”, ens vam situar al parc Can Serra i vam estar avaluant a l’alumnat de 1r.  A més, hi havia activitats a Can Gorgs, Parc Europa, García Lorca o Parc Central. Algunes activitats van ser: disc golf, shootbol, tennis platja, polis i cacos valors, bàsquet, rugby i futbol flag, voleibol, pitxi,…

L’última activitat del dia que es va fer va ser la realització de les lletres, aquest acte es va fer a la plaça de l’Ajuntament de Barbera del Vallès. Es van dibuixar a terra les sigles de Dia de l’Educació Física al Carrer “#DEFC”. Tot l’alumnat de l’institut va seure formant les sigles. Una vegada asseguts, es va llegir el manifest com cada any, cinc alumnes del curs de quart van llegir-lo. Va ser un dia molt complet, ple de diversió però sobretot de moviment.

Article redactat per Anna G. i equip i vídeo elaborat per José G. i equip, tasques emmarcades en l’organització conjunta del #Bitàcolaesmou.