Bitàcol-UP (EX): Documentant el creixement del nostre institut.

L’Institut Bitàcola aquest any s’ha fet més gran i puja de nivell. En el seu cinquè any de vida, augmenten els espais i les instal·lacions a disposició de la seva comunitat educativa. Hem celebrat aquest moment històric amb un Espai en Xarxa dedicat a la documentació de les obres d’ampliació i a la presentació dels milloraments funcionals de l’Institut. Protagonistes d’aquesta iniciativa ha estat el mateix alumnat. Per fer això, al llarg de sis setmanes, el grup de 2A ha creat i gestionat una petita productora audiovisual encarregada d’entrevistar els impulsors de les obres de millora.

En la primera setmana, hem creat 4 grups, cadascú amb el seu nom i amb una tasca. Cada activitat ha estat plantejada durant classes participatives i micro activitats formatives. L’alumnat va crear elements “escenogràfics” com el logo i els micròfons de la productora. A continuació, guionistes i periodistes han estat preparant de manera col·laborativa els texts de les entrevistes.

Seguidament, els grups han après com gravar un vídeo de nivell semi-professional utilitzant la simple càmera d’un mòbil i diversos materials reciclats. Concretament, amb cartó, para sols per cotxes, paper d’alumini de cuina, poliespan i senzilles llanternes a leds vam crear les eines que els petits camerògraf/es i directors/es de la fotografia necessitaven per il·luminar adequadament les persones que havien d’entrevistar.

A l’hora de fer les gravacions, els grups Telecinc, Els mosqueters, Actualitat per a tots i Els Agents van entrevistar: la Directora del centre Berta Riera, la Cap d’Estudis Mireia Capdevila, el Responsable de Riscs Laborals Joan Carles Tinoco i l’Arquitecte de l’obra Iñaki Rodríguez.

Finalment, els editors dels diferents grups es van encarregar de realitzar en primer lloc un vídeo representatiu de cada entrevista i finalment un vídeo final que aprofitant les funcions oferides pel WeVideo li va permetre crear un treball documental conjunt de 13 minuts.