Avaluació de 2n d’ESO

L’avaluació per aprendre (AxA) es focalitza en la distància entre el punt de partida de l’aprenent i el punt d’arribada desitjat. Aquesta distància pot ser escurçada si el docent i l’aprenent comparteixen els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació, si es formulen bones preguntes i si existeix un feedback efectiu. La recerca en aquest camp ha demostrat que els aprenentatges són més efectius quan els aprenents:

• Entenen clarament allò que s’espera que aprenguin.
  • Reben un feedback en relació amb la qualitat esperada del seu treball i com millorar-lo.
  • S’involucren en les tasques escolars: prenen decisions dels passos a seguir, són conscients dels seus errors i saben autoregular-se.

És per tot això que l’alumnat de 2n s’ha convidat un cop més a la sessió d’avaluació, per poder conversar del que s’espera d’ells el segon trimestre, per valorar com anat el primer trimestre del curs i per debatre un seguits d’objectius a fi de millorar els aprenentatges. Així els tres aspectes claus i propostes de millora consensuades han estat:

1. Respectar-nos i no tolerar les faltes de respecte.
  2. Ser més puntuals a les classes i portar el material.
  3. Millorar l’actitud i l’ambient de treballa tant a l’aula com a les sortides.

De segur que amb un mica d’esforç el segon trimestre anirà molt millor.