Assaig obert a l’Estruch!

Aquest matí l’alumnat de 1r i de 2n de l’ESO ha tingut el plaer d’assistir als assajos de dues companyies de dansa contemporània anomenades “Travessia còsmica” i “La bufanda”. Les dues companyies ens han fet un tastet de la seva l’obra. Les persones interessades podran gaudir de l’espectacle complet demà a l’estrena.

Travessia còsmica és una peça de dansa que forma part del procés de recerca i creació del llenguatge i la poètica de la dansa dut a terme per Gisela Creus en col·laboració amb diversos artistes i en Residència a l’Estruch, nunArt Creacions i Sala Albert Camus de Menorca.

Durant el procés han aflorat temes, com la complexitat de la relació humana amb l’entorn, tant físic, com energètic i humà. La comoditat i la incomoditat que ens genera aquest espai relacional i en constant cerca de Cosmos, l’univers concebut com un tot ordenat en l’ésser individual i social.

La bufanda és un espectacle de dansa i teatre que combina la paraula i el moviment per explicar una història que té com a protagonista en Jess. En Jess explica aquella vegada que va conèixer a Nat en un bar… tot va ser tan ràpid, van passar de ser res a ser tot.
I de cop, tot s’atura en aquell sopar, en aquelles paraules que en Jess li vol dir. Que fa temps que es prepara. Tot s’acaba o tot comença?

Una barreja de paraules, moviments i emocions que s’entrellacen per respondre a una pregunta: ¿Què va passar en aquell sopar que va marcar un abans i un després a la vida d’en Jess?

La Bufanda parla d’aquell punt d’inflexió quan t’adones que mai més tornaràs a ser com abans, que alguna cosa dins teu ha canviat. El moment en què la teva innocència és perd i es guanya l’experiència.

En finalitzar les dues obres s’ha obert un torn de preguntes en el qual l’alumnat ha pogut parlar amb les dues companyies.

Salut i espectacles!