Àmbit d’Educació Física en confinament

Ha estat un repte repensar l’educació física, matèria on l’alumnat aprèn movent-se i on la socialització és clau, per adaptar-la a la nova situació de la vida en confinament.

De les 8 competències de l’àmbit hem prioritzat la número 2: Valorar els efectes d’un estil de vida actiu a través de la pràctica d’activitat física. Hem buscat que, sobretot, l’alumnat tingués un estil de vida actiu i prengués consciència dels seus propis hàbits de salut.

Per això hem proposat, entre d’altres:

1. L’elaboració d’un diari d’hàbits saludables.
  2. Sessions d’Activitat Física Online (5 setmanals liderades pel professorat de l’àmbit. A cada nivell s’han ofert 3 sessions setmanals: dilluns i dimecres 1r i 2n d’ESO i dimarts i dijous 3r i 4t d’ESO i els divendres sessions obertes a tot l’alumnat del centre).
  3. Sumar km i vincular-los a la millora de la salut.
  4. Dissenyar un pla creatiu per mantenir-se actiu, a 1r d’ESO. Així com trobar i analitzar diferents notícies esportives que parlen de valors relacionats amb l’esport.
  5. Elaborar una presentació amb imatges pròpies sobre higiene postural en la vida quotidiana a 2n d’ESO.
  6. Practicar rutines GAP a 3r ESO.
  7. Fotografiar-se i gravar-se en vídeo realitzant exercicis de fitness amb correcció postural a 4t d’ESO.
  8. Elaborar una infografia amb les 10 idees bàsiques per un bon confiament.

Aprofitem per encoratjar l’alumnat i les seves famílies a seguir mantenint un estil de vida actiu i saludable. Hem vist com el moviment, la música i l’art han estat aspectes clau en confinament i què a moltes ens han salvat. I volem també que el moviment, la música i l’art continuï ocupant un espai en el vostre dia a dia en desconfinament. Per sumar més vida i alegria als anys! Salut!