3r ESO Black Music

En aquest trimestre hem treballat la música negra.

Partint de l’actualitat i i de l’escolta i visionat de videoclips d’artistes com Beyonce, Kendrick Lamar o Childish Gambino i del moviment Black Live Matter, hem anat enrera a conéixer la situació de la comunitat negra als EEUU a partir dels anys 50: les lleis de segregació racial, el moviment a favor dels drets civils que van liderar personatges com Rosa Parks, Martin Luther king i Malcom X.

Hem reflexionat al voltant de la implicació dels artistes en la denúncia de conflictes i problemes socials a través de la música. Hem escoltat i analitzat cançons de la Nina Simone, l’Aretha Franklin i James Brown i hem vist com de vegades les cançons ajuden a canviar la realitat , i són la banda sonora de moviments socials amb els que s’han aconseguit canviar injustícies o prejudicis.

Com a tasca final l’alumnat ha proposat cançons de temàtica reivindicativa, de protesta, de denúncia  i  ha fet un vídeo en que es posa èmfasi en el missatge de la cançó.