Engeguem l’EG dels dinosaures!

Avui, 15 de maig hem donat el tret de sortida al que serà el darrer projecte que realitzarem Espai Globalitzat: Els dinosaures. I quina millor manera d’encendre la curiositat als nostres alumnes que visitant el Museu Palentològic de Sabadell, on ens han explicat que un fòssil, no únicament es pot formar per roca, sinó que també es pot considerar fòssil a una resta de milers d’anys que es troba sota el gel i que per tant conserva perfectament teixit o carn o que un fòssil pot ser un animal conservat en ambre, com els mosquits de Jurrassic Park. També ens han respost preguntes com si els dinosaures passaren per Barberà, com són els ous de dinosaures o com a través d’un ós els paleontòlegs poden arribar a fer tota una maqueta a escala d’un Titanosaure. A més hem classificat els dinosaures dels Pirineus amb un taller que ens ha permès conèixer les seves principals característiques.
Per últim la nostra visita ha conclòs amb una intervenció inesperada de la directora del museu, la Teresa Esquirol, qui ens ha explicat que des del museu tenen un encàrrec per a 1r d’ESO de Bitàcola. Se’ns demana que realitzem un conjunt d’activitats i guies didàctiques per a preparar als escolars de primària que visiten el museu i perquè aquests treballen els dinosaures a les seves escoles. Per tant, en aquest últim projecte, tenim una gran responsabilitat, farem un treball en xarxa amb el museu, per apropar el Messozoic i els dinosaures als escolars des de les seves pròpies escoles.