Fem ràdio a Barberà- EX de la ràdio

En aquest trimestre, l’alumnat de 2n i 3r de l’Espai en Xarxa de la Ràdio hem après com funciona un programa de ràdio i els elements de la comunicació necessaris per crear un guió literari. El guió que vam crear estava centrat en l’esport a Barberà del Vallès. Per elaborar-lo, vam passar un qüestionari als nostres companys/es sobre l’esport que practiquen, els llocs disponibles per fer esport a Barberà, i altres temes relacionats.

Abans d’això, vam veure un vídeo explicatiu sobre l’origen de la ràdio i vam aprendre quines persones treballen en aquest àmbit, així com els tipus de ràdio que existeixen. A partir d’aquesta informació, vam crear un mapa mental. Després, ens vam centrar a elaborar una falca, una radionovel·la i una radiofórmula, aprenent què són aquests formats a partir d’exemples.

A més, el Martí, un tallerista del projecte La Càpsula, ens va ajudar a practicar abans de gravar en directe a la ràdio. Finalment, vam tenir l’oportunitat de gravar el nostre programa d’esport en directe a la Ràdio de Barberà! Aquí podeu escoltar la gravació: https://www.radiobarbera.cat/programs/radio-educativa/radiobarbera_podcast_4295

D’altra banda, també vam organitzar un joc de “Pica lletres” amb l’alumnat de 5è de l’Escola Elisa Badia, on vam realitzar diferents reptes per millorar l’escriptura i la fluïdesa, mitjançant div erses activitats. Ens ho vam passar molt bé!

El que més ens ha agradat d’aquest projecte ha estat anar a la ràdio i presentar el nostre treball sobre l’esport a Barberà del Vallès. Ha estat un procés dur, però una experiència inoblidable, i hem gaudit molt del treball i l’aprenentatge!

1 comentari

  1. Valentina. Mare de 2n

    Quina experiencia!! Segur que tothom va gaudir molt. És un esforç per part del professorat crear aquests espais pels joves, però els enriqueix molt. Gràcies.