FINAL DE TRIMESTRE FARCIT D’ACTIVITATS

El final de trimestre ha estat farcit d’activitats tant acadèmiques com lúdiques. En els darrers dies hem combinat les classes amb sortides al teatre i sortides lúdiques amb els tutors i companys: una a la natura i una altra a la pista de gel, com a sortida-premi de final de trimestre. Alumnes, professors i tutors han gaudit junts. El darrer dia de classe hem recollit les notes, hem fet jocs, hem vist una pel·lícula i ens hem divertit amb l’amic invisible. Us desitgem unes Bones Festes!

ARRIBEN LES PRIMERES TAQUILLES

El darrer dia de classe abans de començar les vacances de Nadal ens ha arribat la mostra de les primeres “taquilles”. Ja sabem com serà una de les novetats d’aquest curs, que anava lligada a l’estrena del nou edifici, i que havia creat una gran expectativa entre l’alumnat. Ara hem d’esperar l’arribada de la resta de 300 taquilles més que ha encarregat l’AMPA i que trigaran uns dies a estar instal·lades. Com ja vam anunciar a les famílies, durant el mes de gener començarem a gestionar el lliurament dels números de taquilla i esperem poder iniciar el servei a principis del mes de febrer. Podeu veure aquí el model de contracte que s’ha redactat entre la direcció i l’AMPA i que ha estat aprovat pel consell escolar. A la tornada de les vacances establirem l’horari d’atenció de l’AMPA per al lliurament de les taquilles.

SORTEJAT EL PATINET DE L’AMPA

Així de content com veieu a la foto s’ha quedat l’Iker del 3A quan ha sabut que li havia tocat el patinet en el sorteig que l’AMPA ha organitzat per a totes les famílies que han volgut participar. El número guanyador ha estat el 200. La directora i la presidenta de l’AMPA li han fet el lliurament del patinet amb l’acompanyament del seu tutor. Enhorabona Iker, que el disfrutis!

PIZZES A 1r ESO

L’alumnat de 1r de l’ESO ha dut a terme una activitat diferent a l’àrea de matemàtiques. Hem portat pizzes (1 cada 4 alumnes), les hem tallades a trossets, hem fet equivalències de fraccions, i finalment ens les hem menjades amb un got de suc de taronja. Ha estat una manera divertida d’acomiadar-nos d’aquest 2018.

Autores: Maria Lladó i Anna Sabaté

EFECTE HIVERNACLE (REVIR 2018/2019)

Aquest dilluns 17 de desembre, l’alumnat de 2n de batxillerat de Química ha visitat la UAB per observar una de les aplicacions de la química en la realitat. Ha estat una experiència força interessant, ja que s’ha investigat l’efecte hivernacle, així com també la influència de les diferents radiacions sobre determinades molècules. Es tracta d’una sortida que a més d’ajudar a ampliar el coneixement científic, també ho fa en la preparació de la matèria cara a les PAU.

Autora: Maria Bel

PRÀCTICA DE QUÍMICA A LA UAB

El dilluns 3 de desembre, els alumnes de primer de batxiller que cursen l’assignatura de Química van fer una visita a la UAB per gaudir, dins del projecte REVIR, del taller “Velocitat de reacció química en un airbag”. A partir de l’anàlisi de diverses variables en quatre reaccions químiques diferents, van establir les seves hipòtesis per arribar a triar la més adequada per incloure-la en un airbag d’automòbil. La pràctica va concloure amb la construcció d’un model simplificat d’aquest tipus de dispositiu.

Autor: Miguel Villalta

CANTADA DE NADAL

L’alumnat de primer i de segon d’ESO estan preparant una cantada de Nadal per l’última setmana del trimestre. Traiem els instruments i les ganes de cantar al passadís, i ens reunirem tots junts per tocar i cantar alhora. Hi estan posant moltes ganes!

Autores: Mireia Feliu i Sandra Coronel

TUTORIA ENTRE IGUALS

Aquest curs escolar ha començat la tutoria entre iguals, en la qual els alumnes de 3r ESO fan de padrins dels alumnes de 1r ESO. Estem contents perquè hem conegut quin seria el nostre grup de padrins i ja hem fet una primera activitat. Un dia, a l’hora de tutoria, vam anar davant del CAP Anton Borja, i al camp de futbol vam descobrir quins alumnes de 3r formaven part del nostre grup. Els hi vam preguntar el nom, les aficions, la música preferida i altres coses que se’ns van acudir. Després de conèixer-nos vam poder jugar al futbol xinès, a la bomba, al pistoler… Va ser una bona experiència: aquell dia vam compartir moments interessants amb alumnes que abans no coneixíem.

Autors: David Rubio 1rB , Carlos Sánchez 1rE , Erika Miguel 1rB

TEATRE AL BARRI DE GRÀCIA

El dimecres 21 de novembre, els alumnes de 3r ESO van anar a Barcelona a veure una obra de teatre, El Buscón de Quevedo. L´obra, representada per la companyia Factoría Teatro, és una particular adaptació específicament enfocada per als adolescents, per tal fer atractiu l’accés als clàssics del segle d’or espanyol. En general, els va fer una bona impressió i van gaudir d’una bona estona al Teatreneu, així com d’un passeig pels carrers del barri de Gràcia.

EL TORRENT DIU “NO” A LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

Avui diumenge 25 de novembre, Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones, dues alumnes del nostre centre, l’Andrea i la Chaimae de 3r d’ESO, han participat a la lectura del manifest que ha organitzat l’Ajuntament de Rubí i que ha tingut lloc a la Plaça del Doctor Guardiet a les 12h. Ha estat la darrera de les activitats en què ha participat el nostre alumnat després de tota una setmana, del 19 al 23 de novembre, dedicada a fer activitats al centre per conscienciar, debatre i reivindicar l’eliminació de la violència masclista. La programació de la setmana monogràfica ha inclòs: una exposició fotogràfica cedida per l’Ajuntament de Rubí, música temàtica per a l’entrada, sortida i canvis de classe, elaboració d’un braçalet reivindicatiu i la projecció de petits curtmetratges amb el corresponent debat posterior. Les activitats les han dut a terme tots els nivells de l’institut des de 1r d’ESO fins als batxillerats i han estat organitzades des de la coordinació LIC i la coordinació d’igualtat i gènere del centre.