Comencem el Curs!

Benvolgudes/ts alumnes i famílies de l’Institut de Nàutica de Barcelona.

Voldríem amb aquest correu, per una banda, donar-vos la benvinguda al curs 20-21, especialment a l’alumnat nou.

Comença una nova etapa per a molts de vosaltres, on començareu a aprendre una nova professió, coneixereu a nous companys d’estudis, el nostre centre, i sobretot al nostre equip docent i del Personal i Administració i Servei (PAS). Tenim, com cada any, el compromís de treballar ben fort per a engrescar-vos en la vostra nova professió, i en facilitar-vos el camí per a que passeu a formar part de la comunitat de l’Institut de Nàutica de Barcelona.

Aquest curs, com sabeu, serà molt especial, ja que degut a la situació pandèmica que tenim, per a seguir en els nostres camins personals i professionals que ens hem traçat, ens caldrà moltes dosis de professionalitat, flexibilitat, paciència i molta cooperació entre nosaltres.

És per això que en aquest missatge inicial, volem també exposar-vos com estem organitzant el centre, per a permetre un inici de curs de forma segura per a tothom, i alhora per a mantenir la vida acadèmica a ple rendiment.

El primer missatge per tant que us donem és transmetre-us la tranquil·litat de que els centres educatius estem treballant seguint les instruccions, les recomanacions i el suport que rebem del Departament d’Educació i del de Salut, i així nosaltres poder organitzar un pla d’organització i funcionament, amb la finalitat de reduir el risc al mínim i de mantenir els estàndard educatius que ens caracteritzen.

D’acord, molt bé, però després d’aquest rotllo, jo vull saber……

Quines mesures ha pres el centre per a minimitzar els riscos?

Doncs us ho concretarem els primers dies de classe, però algunes coses canviaran aquesta any, com per exemple que estareu amb grups estables, amb accessos al centre diferenciats, que per a accedir al centre diàriament haureu de complir uns requisits (sense símptomes), que haureu de portar mascareta, que caldrà seguir un protocol de neteja i desinfecció dels espais i equips, que hi haurà unes normes de circulació pel centre, etc. També haurem d’estar més connectats que mai, i tenir operatius els canals de comunicació que us explicarem (app)

Però les classes son presencials o a distància?

L’encàrrec que tenim a hores d’ara del Departament d’Educació és de prioritzar les classes presencials, i així ho hem organitzat. Les classes son principalment presencials (excepte un dels grups de Vela). Tot i això hi haurà alguns mòduls (assignatures) que tindran part on-line a casa, i a més estem preparant també les assignatures per a que si ens cal confinar un grup classe o algun docent, puguem continuar treballant a distància.

I que passarà si hi ha alumnes o docents amb COVID-19?

Doncs seguirem el protocol que les autoritats educatives i sanitàries han establert, on s’estableix com i qui s’ha de confinar

I quan comencem?

Doncs teniu la informació al post Instruccions inici de curs 2020-2021, i el resum seria que les classes de grau mitjà i de PFI comencen el dilluns dia 14 (segons l’horari que es detalla a la notícia anterior), i els de grau superior comenceu el dilluns 21, tot i que els de GS també heu de venir a la presentació del curs del dia 14.

Teniu més informació en aquest document que han enviat les dues conselleries a les famílies, així com al Canal Salut, el portal on trobareu tota la informació actualitzada de la Generalitat de Catalunya. També en aquest document de f.a.q.

Doncs de part dels docents i PAS, bon inici de curs!