Programes europeus

Sens dubte, les professions de l’àmbit nàutic tenen un fort component internacional que des de l’INB ens hem proposat de potenciar.

Volem promoure i articular la mobilitat de l’alumnat a l’estranger, tant en la realització de pràctiques curriculars com en la integració en el món laboral (Carta Erasmus, ECVET), com també activitats i projectes en grups de treball internacionals.

És per això que l’INB ha obtingut el reconeixement europeu necessari per a participar en programes europues, concretament la Carta Erasmus per a l’Ensenyament Superior (Erasmus Charter for Higher Education – ECHE), que proporciona el marc general de qualitat per a les activitats de cooperació internacional que una institució d’ensenyament superior vulgui dur a terme en el marc del Programa Erasmus+.

Per més informació sobre el procés Erasmus +  feu click aquí
Para más información sobre el proceso Erasmus + haga click aquí
More information about Erasmus + click here

En aquesta línea, estem participant en diversos projectes europeus:

Blue Template – Blue Tech Partnership Education (K2)

Projecte europeu liderat pel Distretto ligure delle tecnologie marine (La Spezia) per a implementar l’adquisició de coneixements i les estades en empreses entre diversos socis educatius europeus, en l’ambit de les tecnologies marines. Un grup d’alumnes nostres està fent diverses estades a instituts italians i francesos, on segueixen programes de visites, classes i treballs de colaboració al voltant del sector marítim.

El proper abril, el nostre Institut serà la seu de l’estada de tots els integrants del programa, axí que ja estem preparant-nos per a acollir a tots els estudiants i professors

Web del projecte

Tríptic

Projectes Finalitzats:

Network of maritime Training.

A través del Cluster Nàutic de Barcelona, vàrem participar en un grup de treball de la Comissió Europea per a establir una xarxa amb les institucions educatives de l’ambit nàutic al Mediterràni, per a millorar la ocupabilitat i la competitivitat del sector.

Alter +.

A través de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial (Departament d’Ensenyament), varèm participar com a comité de pilotatge per a l’assessorar al Departament d’Ensenyament de la Bèlgica Francófona per a reformar el seu sistema de formació profesional en alternança (dual).