Esquí alpí

Preguntes freqüents sobre els ensenyaments esportius de Tècnica o tècnic d’esports en Esquí alpí:

Quin horari de classes té el cicle?

El curs 2021-22 s’impartirà el 1r nivell en format intensiu:

La presentació i sessió inagural del curs es realitzarà el 22  de desembre  ( pendent de confirmació ) per la tarda a la seu central de l’institut a l’Avinguda Francesc Ferrer i Guàrdia, 16.

• El bloc específic durant les vacances escolars d’hivern en horari de matí i tarda. ( del 27 de desembre al 9 de Gener )
  • Els blocs comú i complementari s’impartiran en format híbrid, amb una part telemàtica de preparació de les sessions presencials, que es duran a terme en una setmana intensiva  ( del 3/1 al 4/2 )  més 2 sessions ( una per setmana )  per la tarda durant els mesos de febrer i març i una sortida d’esquí adaptat a La Molina.

Quins requisits he de complir per poder fer el cicle?

• Tenir el títol d’ESO o haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys.  Si no compleixes aquests requisits, has de superar el curs específic per a l’accés a cicles de grau mitjà o una prova general d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir com a mínim 17 anys l’any en què es fa la prova.
    • Superar una prova específica.

Per accedir al segon nivell cal haver aprovat el primer nivell de l’especialitat

Hi ha alguna prova d’accés?

Sí, hi ha una prova específica d’accés per comprovar que les persones aspirants tenen la condició física i les destreses específiques per cursar aquests ensenyaments. Les dates d’inscripció a la prova encara estan pendents de publicació. Aquí t’expliquem com inscriure’t-hi.

On es faran les classes?

El bloc específic es realitzarà a l’estació d’esquí de La Masella.

Lles sessions presencials dels blocs comú i complementari s’impartiran a la seu de l’Avinguda Francesc Ferrer i Guàrdia, 16.

Hauré de portar comprar material propi i portar-lo per fer les classes?.

Hauràs de portar l’equipament adient per realitzar les sessions pràctiques d’esquí del bloc específic ( l’us del casc és obligatori )

Si he realitzat altre tipus d’estudi superior vinculat a l’activitat física o tinc altre titulació esportiva puc demanar convalidacions?

*Els ensenyaments esportius d’esquí alpí, surf de neu i excursionisme que realitzem al nostre centre, estant regits per la normativa L.O.G.S.E, per tant, els casos d’alumnes que hagin realitzat prèviament algun altre tipus de titulació caldrà que s’informin dels tràmits que han de realitzar per saber què es convalida.
Ordre ECI/3830/2005, de 18 de novembre, per la qual es modifica l’Ordre ECI / 3224/2004, de 21 de setembre, per la qual s’estableixen convalidacions a efectes acadèmics entre determinats ensenyaments conduents a l’obtenció de títols oficials en l’àmbit de l’activitat física i de l’esport amb les corresponents del bloc comú de Tècnics Esportius establides pel Reial Decret 1913/1997, de 19 de desembre, així com l’Ordre ECI / 3341/2004, de 8 d’octubre, que completa aquella (BOE núm. 294, de 09.12.2005)
  • CONVALIDACIONS: amb una titulació tipus CAFE, CAFEM, CFGS, MEF , la normativa vigent convalida:

Amb una titulació L.O.E cal demanar la homologació al Consejo Superior de Deportes del bloc comú, omplint i enviant el document de l’enllaç següent juntament amb un certificat de matrícula del centre

(*enviar la documentació a : Consejo Superior de Deportes. Secretaria General. C/ Martín Fierro, 5 (28040 – MADRID))

Puc accedir a un cicle de grau superior CF o EAS un cop acabi els estudis?

Per accedir a un cicle de grau superior de formació professional de la família d’activitats físiques i esportives, has de tenir el títol de batxillerat o bé superar primer la prova d’accés.

Té molta demanda aquest cicle?

Com és el primer any que s’oferta, encara no disposem d’aquesta informació.

Quina durada té el cicle?

El primer nivell té una durada de 465 h i s’impartirà el curs 2021-22 durant les vacances escolars d’hivern i dues tardes per setmana durant els mesos de febrer i març.

El segon nivell té una durada de 620 h. i s’impartirà el curs 2022-23 amb el mateix format.

Quants cursos acadèmics té el cicle?

Els dos nivells s’impartiran en dos cursos acadèmics.

S’han de fer pràctiques?

Sí, 150h a primer nivell i 200h a segon nivell.

Quins criteris hi ha per a la selecció de places?

S’ordenen les sol·licituds segons la puntuació obtinguda en sumar el següent:

• La qualificació mitjana del requisit d’accés al·legat.
  • Dos punts si la persona sol·licitant està empadronada a Catalunya.
  • Un punt si s’ha fet la prova específica d’accés en alguna convocatòria anterior.

De què podré treballar si faig aquest cicle?.

El certificat de primer nivell permet treballar com a:

• monitor o monitora d’esquí alpí en fase inicial,
  • acompanyant de persones durant la pràctica esportiva i
  • promotor o promotora d’activitats d’esquí alpí

El títol de Tècnica o tècnic d’esports en Esquí alpí (segon nivell) permet treballar com a:

• monitor o monitora d’esquí alpí,
  • programador o programadora i organitzador o organitzadora d’activitats,
  • entrenador o entrenadora d’esquiadors i esquiadores i
  • director esportiu o directora esportiva en competicions d’esquí alpí.

Vols saber-ne més?