Guia MN

Preguntes freqüents sobre el grau mitjà de Guia en el medi natural i en el lleure:

Sabies que…?

Aquest cicle substitueix el de Conducció d’activitats físicoesportives al medi natural, que el curs 2020 – 2021 va ser el 4t cicle formatiu de grau mitjà més sol·licitat de Catalunya?

Quin horari de classes té el cicle?

L’horari marc és de 8.00 h a 14.30 h, però mol sovint les activitats comencen abans i acaben més tard i una bona part de la formació es fa en estades de diversos dies a la muntanya.

Quins requisits he de complir per poder fer el cicle?

Tenir el títol d’ESO, el de tècnic o tècnic auxiliar o haver superat la prova d’accés a grau mitjà. Trobareu més informació en aquest enllaç.

Quina nota de tall necessito per entrar al cicle?

La nota de tall depèn del número de places ofertades i del número d’alumnes que es preinscriguin, per això no es pot saber fins al final del procés. L’IEB oferta 60 places.

El curs passat, per a la via d’accés 1 (alumnat procedent de l’ESO), la nota de tall va ser un 6, però al setembre vam tenir places vacants que es van cobrir per sota d’aquesta nota.

On es faran les classes?.

Les classes teòriques, el curs 2021-22 seran a l’antiga seu de l’Institut Rubió i Tudurí del Carrer dels Vivers, 32. Les pràctiques es duran a terme a diferents entorns de medi natural de Catalunya, principalment a les serres properes a la ciutat.

De què podré treballar si faig aquest cicle?.

La superació del Cicle de Guia al medi natural i en el lleure permet accedir al món laboral com a;

• guia d’itineraris a peu per muntanya baixa i mitjana,
      • guia d’itineraris a cavall,
      • guia d’itineraris en bicicleta,
      • guia d’itineraris en embarcacions sense despatx,
      • guia de barrancs de baixa dificultat,
      • guia d’espeleologia en cavitats de baixa dificultat,
      • monitor de lleure,
      • monitor en instal·lacions d’aventura,
      • socorrista en l’entorn natural.

Necessitaré comprar material propi per fer les classes?.

Sí, hi ha un material mínim imprescindible per a la pràctica de les diferents activitats que al llarg del cicle aprendràs a executar, a ensenyar i a conduir. En aquest enllaç en tens el llistat.

Quants cursos acadèmics té el cicle?

El curs 2021-22 començarà la primera promoció que farà el currículum de 2000h en dos cursos acadèmics.

Vols saber-ne més?

En aquest enllaç trobaràs més informació