CAFMN

Preguntes freqüents sobre el grau mitjà de Conducció d’activitats físiques al medi natural:

Sabies que…?

El curs 2019 – 2020 va ser el 4t cicle formatiu de grau mitjà més sol·licitat de Catalunya?

Quin horari de classes té el cicle?

L’horari marc és de 8.00 h a 14.30 h, però mol sovint les activitats comencen abans i acaben més tard i una bona part de la formació es fa en estades de diversos dies a la muntanya.

Quins requisits he de complir per poder fer el cicle?

Tenir el títol d’ESO, el de tècnic o tècnic auxiliar o haver superat la prova d’accés a grau mitjà. Trobareu més informació en aquest enllaç.

Quina nota de tall necessito per entrar al cicle?

La nota de tall depèn del número de places ofertades i del número d’alumnes que es preinscriguin, per això no es pot saber fins al final del procés. L’IEB oferta 30 places.

On es faran les classes?.

Les classes teòriques seran a l’antic Institut Rubió i Tudurí, a l’Avinguda Francesc Ferrer i Guàrdia, 16. Les pràctiques es duran a terme a diferents entorns de medi natural de Catalunya, principalment a les serres properes a la ciutat.

De què podré treballar si faig aquest cicle?.

La superació del CAFMN permet accedir al món laboral com a;

1.- Guia de turisme eqüestre.
2.- Guia d’itineraris en bicicleta.
3.- Acompanyant de muntanya.
4.- Coordinadora d’activitats de conducció i guiatge en la natura.

Necessitaré comprar material propi per fer les classes?.

Sí, hi ha un material mínim imprescindible per a la pràctica de les diferents activitats que al llarg del cicle aprendràs a executar, a ensenyar i a conduir. En aquest enllaç en tens el llistat.

Quants cursos acadèmics té el cicle?

El curs 2020 – 2021 començarà l’última promoció que farà el currículum de 1400h. Alguns alumnes acaben cursant-lo en un sol curs, però es fa molt difícil combinar les pràctiques a l’empresa amb el curs i la majoria acaben fent-les a l’estiu o el curs següent. A partir del curs 2021 – 2022 canvia el currículum, que passarà a tenir 2.000h i impartir-se en 2 cursos.

Quins continguts es fan, a més dels establerts al currículum?

Les hores que el centre té de lliure disposició, es destinen a la conducció de grups en el medi innivat i en el medi aquàtic, tan en embarcacions de vela, com en caiac.

Vols saber-ne més?

En aquest enllaç trobaràs més informació