Entrevista del Til·ler: La música ho uneix tot

Diumenge dia 28 de febrer a “L’ofici d’educar” de Catalunya ràdio la directora del nostre centre, Domi Viñas, va poder presentar el projecte educatiu del Til·ler, concretament, aquells trets característics que fan del nostre institut escola un lloc únic i singular.

L’institut escola El Til·ler va néixer fa quatre anys al barri del Bon Pastor de Barcelona per l’impuls de l’Escola Nova 21 i de la fusió d’una escola de Primària i un institut de nova creació. Actualment, el conformen 300 alumnes (dels 3 fins als 16 anys) i 40 professionals i el curs vinent preveu disposar de dues línies, tant en l’Educació Infantil com a Primària.

Abandera i implementa un projecte pedagògic transversal, innovador, de transformació social i cultural, que atorga a la música un paper clau, ja que al centre no és només una matèria més, sinó que n’és un dels seus pilars.

Aquest llenguatge universal és una eina per treballar les competències lingüístiques, així com també per treballar i regular les emocions (ajuda a expressar i canalitzar els sentiments, les motivacions i les frustracions i millora el clima emocional de l’aula), generar i potenciar les habilitats socials i personals i permet educar a persones acollidores i crear situacions inclusives.

Amb la música (cançons no sexistes ni racistes) triada per l’alumnat els rebem i acomiadem cada dia, lletres i melodies que prèviament hem treballat a l’aula des dels diversos àmbits d’aprenentatge.

Els més petits experimenten, fan ritmes i manipulen instruments; els mitjans i grans toquen l’ukelele -un instrument fàcil i a l’abast de tots els infants- i de 12 a 16 anys -els joves– amb els combos –grups de música en què s’aprenen diferents estils musicals- es treballa el que implica tocar en grup.

Si no vau poder escoltar el programa en directe, ho podeu fer en aquests links:

www.ccma.cat