Versionant el Renaixement italià

Aquest mes de gener i després de finalitzar l’estudi del tema de “L’art del Renaixement” ( treballat durant finals del primer i inicis d’aquest 2n trimestre amb els grups de 3r ESO B i C), hem realitzat l’activitat Versionant el Renaixement italià.

Durant aquesta activitat els alumnes havien d’escollir entre dues obres artístiques treballades a classe: una pintura o escultura del Renaixement italià, etapa del Quattrocento i Cinquecento:

– El naixement de Venus (1482-1485) de Sandro Botticelli, o

– El David (1501-1504) de Miquel Àngel Buonarroti.

A partir del visionat i estudi d’aquestes  dues obres mestres del Renaixement, els alumnes havien de plasmar, dibuixant i pintant, la seva pròpia versió de la Venus o del David.

Aquesta activitat va provocar l’enriquiment de coneixements i la motivació de l’alumnat al voltant del període artístic, cultural i històric del Renaixement i el més important és que hem descobert el talent que tenen alguns d’ells en el camp del dibuix i la pintura… Seran, doncs, els futurs Botticelli o Miquel Àngel del segle XXI? Chi lo sà?

Cristiano Casà. Departament de Socials