Treballem la literatura grega antiga

El passat mes de gener, per acabar de treballar el tema de la història de l’antiga Grècia, amb els alumnes de 1r d’ESO E vam realitzar una activitat a la biblioteca del centre.

L’activitat girava entorn a la literatura grega antiga i als autors/filòsofs clàssics grecs com Homer, Èsquil, Plató o Aristòtil.

A l’antiga Grècia la literatura servia tant per ajudar a difondre una mateixa cultura que tots els grecs coneixien i compartien com per explicar els orígens i les gestes dels seus avantpassats.

Sota la supervisió dels professors Carmen Altabas i Cristiano Casà, els i les alumnes havien de buscar a la biblioteca alguns llibres (novel·les, escrits filosòfics, obres de teatre…) de les principals obres dels autors grecs com per exemple L’ Odissea d’ Homer.

Després de fer una recerca dels llibres a la biblioteca i seleccionades les obres a treballar, l’alumnat havia de llegir-ne alguns fragments, buscar la informació sobre els autors (vida, obres, etc) en poques paraules, analitzar les fonts i a continuació havien de plasmar el que van aprendre en cartolines i presentar-ho al conjunt de la classe.

Va ser una activitat força interessant que va motivar els alumnes en el camp de la lectura i a conèixer una mica més del món literari i filosòfic de l’Antiga Grècia. Als alumnes els va apassionar molt el tema de la mitologia grega per les històries i les aventures descrites.

Cristiano Casà i Carmen Altabas. Departament de Socials