Projecte solidari de l’Institut Vila-seca

El dia 10 de març finalitzarem les diverses actuacions que s’han dut a terme al nostre Institut pel que fa referència al Projecte Solidari i que, des fa 6 anys, portem a terme al centre, amb la col·laboració de tots/es els membres de la comunitat educativa.

Us fem una petita ressenya del que hem anat fent fins al moment, tot i que ja en sou coneixedors/es:

1. Un any més s’ha fet palès l’esperit solidari que especialment ha manifestat gran part del claustre de professorat del nostre Institut, com anys enrere, amb els nens i nenes més desfavorits amb què treballa el Comitè Oscar Romero de Tarragona i Reus a Colotenango (Guatemala) per tal que puguin continuar estudiant allà: entre els mesos de novembre i desembre HEM RECAPTAT 1610 EUROS gràcies a les diferents donacions individuals i voluntàries de 20 professors/es del nostre centre: GRÀCIES A TOTS/ES ELS QUI HI HEU PARTICIPAT!! Aquesta quantitat es va lliurar al Comitè Oscar Romero, i amb això hem aconseguit enviar a Colotenango (Guatemala) una “abraçada” d’igualtat i justícia social perquè la vida i l’accés a l’ educació d’uns 17-18 nens/es d’aquest lloc pugui ser una realitat, i de fet, ja ho és.

2. Durant el mes de novembre i, ara, al mes de març, diversos grups de 3r i 4 d’ESO, així com de 1r de BAT, han rebut diverses xerrades de sensibilització portades a terme per diversos membres del Comitè Oscar Romero. Entre les diverses xerrades s’ha parlat  de “Persones sense sostre, experiències”;  “Consum responsable”; “Violació dels Drets Humans” i “Experiències de viatges al tercer món”.

L’alumnat, en general, ha quedat molt satisfet per la informació rebuda sobre aquesta temàtica; de la mateixa manera  també han quedat molt satisfets els ponents del Comitè tant per la rebuda tinguda al centre com pel bon comportament i participació de l’alumnat.

ENHORABONA A TOTS/ES ELS QUE FEU POSSIBLE QUE EL NOSTRE CENTRE SIGUI TAMBÉ UN REFERENT EN L’EDUCACIÓ EN VALORS I UN CENTRE SOLIDARI AMB ELS MÉS POBRES I DESFAVORITS DEL NOSTRE MÓN!

Silver Linares. Professor de religió