Passeig pel cap de Salou amb famílies ucraïneses

El nostre institut ha rebut una trentena d’alumnes ucraïnesos. Són famílies refugiades que han sortit del seu país per fugir dels horrors de la guerra. La comunitat educativa els ha rebut amb els braços oberts i esperem que el seu temps entre nosaltres sigui el més feliç possible malgrat les circumstàncies.
Un grup de professors vam pensar que podria ser una bona idea convidar les famílies ucraïneses que s’allotgen en un hotel de la Pineda a fer una passejada pel camí de Ronda del cap de Salou.
Així que el 21 de maig un grup d’uns 40 ucraïnesos, entre pares, mares i fills es van desplaçar fins a la Cala de la Font a Salou per tornar caminant fins a la Pineda al llarg de la costa.
Va fer un dia magnífic, amb un mar increïble. Els nostres amics ucraïnesos van quedar sorpresos gratament de la bellesa de les cales del cap de Salou.
A Cala Crancs vam tenir una parada per esmorzar i fins i tot per banyar-nos una petita estona.
A l’hora de dinar, vam entrar a la platja de la Pineda per la zona del Recó i les famílies van tornar a l’hotel.
Vam escoltar comentaris molt positius del passeig i d’agraïment per haver-los donat un dia diferent que potser els ha servit per oblidar-se una mica de la situació de llunyania de la seva terra.
És possible que en breu els tornem a organitzar una altra sortida.
Ara és temps de donar suport a totes aquestes persones que els toca viure una situació que ningú no s’hauria imaginat fa només uns mesos.
Tot el nostre suport per a ells.

Andreu Faro